حکم دستگیری رهبر جدایی‌طلبان کاتالونیا صادر شد

حکم دستگیری رهبر جدایی‌طلبان کاتالونیا صادر شد
پنج‌شنبه 11 آبان 1396 - 21:17

دستگاه قضایی اسپانیا دستور بازداشت رهبر جدایی‌طلبان کاتالونیا و 9 نفر از دیگر مقامات ارشد این ناحیه را صادر کرد.

العالم-اروپا

 دیوان عالی قضایی اسپانیا بر اساس درخواست امروز دادستان کل این کشور، حکم بازداشت رهبران جدایی‌طلبان کاتالونیا را صادر کرد.

بر اساس این حکم، «کارلس پوجدمون» رهبر سابق منطقه کاتالونیا، «اوریول یونکراس» معاون وی و 8 نفر دیگر از رهبران منطقه کاتالونیا بایست به اتهام «شورش و اختلاس» بازداشت شوند.

بر اساس این حکم فقط «سانتی ویلا» از اعضای سابق حکومت منطقه‌ای کاتالونیا که پیش از اعلان استقلال از سمت خود استعفاء کرده، می‌تواند با سپردن وثیقه آزاد شود.

این حکم در حالی صادر می‌شود که «کارلس پوجدمون» این روزها در بلژیک به سر می‌برد. وی پیش از این از حضور در دادگاه برای پاسخ دادن به اتهامات وارده، سر باز زده بود.

بین کشورهای اتحادیه اروپا، توافقی برای استرداد مظنونین و متهمین منعقد شده و حالا بلژیک باید بر اساس حکم سیستم قضایی اسپانیا، پوجدمون را به مادرید تحویل دهد.

وکیل پوجدمون گفته که وی به دلیل نامساعد بودن آب و هوا، نتوانسته در دادگاه حاضر شود؛ البته وی پیش از این گفته بود که موکلش به هیچ وجه به شرکت در محاکم قضایی اسپانیا که برای بررسی پرونده ناآرامی‌های مرتبط با همه‌پرسی استقلال برگزار می‌شود، متمایل نیست.

کارلس پوجدمون از سوی مدعی العموم به شورش و اختلاس متهم شده است.

9 مهر بود که مردم منطقه کاتالونیا به دعوت رهبران این بخش از خاک اسپانیا و بی‌توجه به هشدارها و تهدیدات حکومت مرکزی، برای ارائه نظر در خصوص جدایی از دیگر بخش‌های کشور و داشتن حکومتی مستقل، پای صندوق‌های همه‌پرسی آمدند.

یک هفته بعد، حکومت محلی از رأی «آری» 90 درصد از شرکت‌کنندگان در همه‌پرسی به جدایی خبر داد و ضمن امضای اعلامیه استقلال، به جریان انداختن آن را به تعویق انداخت.

مادرید اما خواهان لغو کامل نتیجه همه‌پرسی است و تاکنون در مواجهه با جدایی‌طلبی کاتالان‌ها، ضمن تعلیق خودمختاری کاتالونیا، مجلس و کابینه محلی این منطقه را منحل کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها