دبير كل جنبش النجباء عراق: عربستان و اسرائيل احساس می كنند به كمك هم نيازمندند

دبير كل جنبش النجباء عراق:  عربستان و اسرائيل احساس می كنند به كمك هم نيازمندند
جمعه 12 آبان 1396 - 05:42

دبیر کل جنبش النجباء در عراق اظهار داشت، عربستان و اسرائیل در سایه حوادث و تحولات منطقه، می دانند که به کمک همدیگر نیاز دارند.

شیخ اکرم الکعبی در نشست پایانی کنفرانس فلسطین در امتداد اعلامیه بالفور و وعده الهی، در بیروت، تصریح کرد؛ مقاومت ما در جهان هرگاه متحد عمل کرد و پروژه های استکباری را در کشورهای اسلامی ناکام گذاشت، پیروزی های مهمی را در رویارویی با نیروهای اسنکباری به دست آورد.
وی افزود : امروز تروریسم و تکفیری ها به نیابت از رژیم صهیونیستی و با حمایت کشورهای غربی و عربی در حال جنگ هستند و با این جنگ امت اسلام را در درون جوامع اسلامی هدف قرار داده اند، آنان لوله های تفنگشان را از اسرائیل به سمت عمق جهان اسلام گرفته اند تا امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کنند و این رژیم بتواند به خونریزی و ویرانگری در کشورهای اسلامی ادامه دهد.

الکعبی گفت : مقاومت باید از جایگاه قدس شریف به عنوان نماد و شعار تمامی گروههای مقاومت در جهان حمایت کند، اگر مسیر مقاومت از قدس منحرف شود راه مقاومت منحرف خواهد شد و آن وقت ارزشها و اهداف واقعی مقاومت از بین خواهد رفت در نتیجه مردم باید بدانند تمام تلاش ها برای ویرانگری در جهان و تمام نیازمندی های ما به مقاومت، چه در فلسطین، عراق ، سوریه ، یمن و بحرین، چیزی جز به دلیل وجود این غده سرطانی نیست که بر پیکره امت اسلام تحمیل شده است.

وی دربخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد : مردم عراق و سوریه باید بدانند رژیم صهیونیستی برای افزایش نفرت و کینه ورزی میان ما با مردم فلسطین تلاش می کند اما عراقی ها و سوری ها بیدارند و حجم توطئه را می شناسند، این مردم  آنانی را که در پشت پرده داعش، جبهه النصره و دیگر گروههای تکفیری قرار دارند می شناسند.

دبیرکل جنبش النجباء عراق افزود : ساده لوحی است که تصور شود آنچه در فلسطین می گذرد ارتباطی به دیگر حوادث منطقه ندارد، همه این اتفاقات با هم مرتبطند، حتی حوادث در خارج از جهان عرب و اسلام نیز چنین شرایطی دارد. این بیانیه منحوس، یعنی بیانیه بالفور، عامل تمام فجایعی است که در طول یک قرن گذشته بر سر فلسطین ، جهان عرب و جهان اسلام رفته است، انگلیس به جای آنکه عذرخواهی کند نخست وزیرش در مجلس عوام این کشور می گوید ما به نقشی که در شکل گیری اسرائیل داشتیم افتخار می کنیم.

وی یادآور شد: انگلیس قبل از آنکه متن اعلامیه بالفور را منتشر کند آن را در اختیار ویلسون رئیس جمهوری وقت آمریکا گذاشته بود و وقتی ویلسون با آن موافقت کرد به انتشار آن  اقدام کرد، در ادامه  کشورهای اروپایی و غربی و سازمان ملل متحد نیز با آن موافقت کردند، کشورهای عربی اگر چه موضع اصولی خود را دشمنی با رژیم صهیونیستی دانستند اما در خفا روابطی را با این رژیم آغاز کردند که امروز ابعاد این روابط در حال فاش شدن است.

الکعبی افزود: اظهارات مقامات اسرائیلی و اسناد آمریکایی که اخیرا از درجه بندی محرمانه خارج شده اند ابعاد این روابط را افشا کرده اند. امروز هر یک از عربستان و اسرائیل،  به ویژه در شرایط کنونی منطقه، از نیاز به حمایت هم آگاهند زیرا منافع مشترک زیادی دارند. امیدواریم خداوند به ما توفیق دهد تا آزادی فلسطین و کوچیدن خائنان از منطقه را با چشمانمان ببینیم.

پربیننده ترین خبرها