موشکی واجب‌تر از نان شب

موشکی واجب‌تر از نان شب
جمعه 12 آبان 1396 - 10:01

صهیونیست‌ها با حمله اخیر قصد دارند علاوه بر ایجاد اختلاف بین گروه‌های مقاومت میزان آمادگی آنها را هم آزمایش کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

طی روزهای گذشته صهیونیست‌ها اقدام به حمله هوایی به نوار غزه کردند و با پنج راکت، تونلی را در منطقه خان‌یونس هدف قرار دادند. در این تونل که متعلق به جنبش جهاد اسلامی بود 5 عضو جهاد اسلامی که دو نفر از آنها از کادر فرماندهی بودند و دو نفر از اعضای حماس که برای امدادرسانی خود را به این تونل رساندند به شهادت رسیدند.

وحشت و هراس در سرزمین‌های اشغالی

پس از حمله هوایی به تونل مقاومت، صهیونیست‌ها از کشاورزان مناطق اطراف غزه خواستند منطقه را ترک کنند. بلافاصله سیستم دفاع موشکی خود موسوم به گنبد آهنین را در مناطق اطراف غزه مستقر کردند.

در اقدامی در همین راستا، صهیونیست‌ها اعلام کردند به‌دلیل احتمال حمله جنبش جهاد اسلامی در پاسخ به حمله هوایی صهیونیست‌ها، ساخت دیوار در اطراف غزه را تا مدت نامعلومی متوقف کرده‌اند.

پس از این اقدامات صبحگاه پنج‌شنبه، صدای آژیر خطر در مناطق یافا و تل‌آویو به صدا در آمد و قریب 2 میلیون یهودی نیمه‌شب به پناهگاه رفتند. پس از آن رسانه‌های صهیونیستی این مسئله را ناشی از نقص فنی مطرح کردند و اعلام کردند مسئولان امر در حال بررسی مشکل به‌وجودآمده در سیستم اعلام خطر هستند، مسئله‌ای که نمی‌تواند چندان صحت داشته باشد.

تلاش برای ایجاد فاصله بین حماس و جهاد

صهیونیست‌ها که همواره با اختلاف‌افکنی و ایجاد تفرقه در صفوف فلسطینی‌ها به اهداف خود رسیده‌اند هنوز هم منافع خود را در این تفرقه می‌بینند. آنها از یک‌سوی به‌دنبال جدایی کرانه باختری از نوار غزه هستند از سوی دیگر تلاش دارند بین گروه‌های مقاومت اختلاف ایجاد کنند. رسانه‌های صهیونیستی پس از حمله رژیم صهیونیستی به تونل جهاد اسلامی، این تونل را از آن جهاد معرفی می‌کنند و تلاش دارند این رویکرد را رواج دهند که این جهاد اسلامی است که به‌فکر پاسخ به حمله صهیونیست‌ها است، در مقابل حماس را در روند آشتی ملی نشان دهند که تمایل چندانی به پاسخگویی در مقطع کنونی ندارد.

آزمون و تست مقاومت از سوی صهیونیست‌ها

مهمترین گزاره‌ای که در این مقطع باید مد نظر قرار گیرد، تستی است که صهیونیست‌ها از اوضاع مقاومت انجام می‌دهند. صهیونیست‌ها با حمله به تونل جهاد علاوه بر تلاش برای ایجاد اختلاف در صفوف مقاومت، اوضاع مقاومت را تست می‌کنند: آیا هنوز جهاد قادر به پاسخگویی هست؟ آیا حماس مانع جهاد خواهد شد؟ و سؤالاتی از این دست که پاسخ صهیونیست‌ها در واکنش‌های مقاومت است.

ضرورت اقدام گروه‌های مقاومت

با توجه به اقدامات صهیونیست‌ها طی این روزها این مسئله کامل قابل تأیید است که صهیونیست‌ها قصد دارند از یک‌سو دست حماس را با ورود به آشتی ملی، گرو نگاه دارند و به‌بهانه آن با فشاری که از سوی تشکیلات خودگردان و فتح می‌آورند مانع هرگونه اقدام این جنبش در جریان مقاومت شوند و از دیگر سوی، با ایجاد مسائل اختلافی از این دست در دیگر گروه‌های مقاومت، تنش و اختلاف بین حماس و گروه‌های مقاومت ایجاد کنند. در حقیقت صهیونیست‌ها می‌خواهند حماس را روبه‌روی دیگر گروه‌های مقاومت قرار دهند.

راهکار

در این وضعیت بر گروه‌های مقاومت است که با هماهنگی همه‌جانبه همچون سال‌های گذشته اقداماتی را در راستای مقاومت انجام دهند. همان‌گونه که حماس طی هفته‌های گذشته برای اثبات اینکه سلاح مقاومت در اختیار گروه‌های مقاومت است اقدام به برگزاری رژه نیروهای ویژه خود در نوار غزه کرد، باید در مقطع کنونی پاسخی مناسب و در خور حمله صهیونیست‌ها با هماهنگی تمامی گروه‌های مقاومت تمهید شود.

به گزارش تسنیم؛ اقدام ضرورتاً نباید حمله‌ای در مقطع کنونی باشد و می‌تواند وعده‌ای برای پاسخگویی در زمان مناسب باشد اما اینکه با هماهنگی و همکاری تمام گروه‌ها تهیه شود و در زمان مناسب عملیاتی شود، از اهمیت برخوردار است.

پربیننده ترین خبرها