افشاگری باورنکردنی علی کریمی درباره فساد در فوتبال ایران

افشاگری باورنکردنی علی کریمی درباره فساد در فوتبال ایران
جمعه 12 آبان 1396 - 20:05

علی کریمی گفت: به برخی از دوستانم که قلیان مصرف می‌کردند گفتم که این کار را نکنند و اگر هم می‌خواهند کاری انجام دهند، در خانه‌شان باشد نه در مکان‌های عمومی تا هزار حرف و حدیث هم درست نشود.

العالم - ایران / ورزشی

علی کریمی در خصوص مسائل حاکم بر فوتبال ایران، گفت: به هر حال در فوتبال حرفه‌ای آدم خوب و بد وجود دارد. اما قرار نیست که همه را به یک چشم ببینند. زمانی که من فوتبالیست بودم حرف و حدیث‌هایی درباره فساد در فوتبال بود.

اما وقتی وارد عرصه مربیگری شدم چیزهایی دیدم که به من ثابت شد شرایط نرمال نیست. قبل از این در کوچه و خیابان مردم جلوی من را می‌گرفتند که پسرم یا فامیلم فوتبالیست قابلی است اما درخواست‌های عجیب و غریبی از آنها می‌کنند. من این مسائل را باور نمی‌کردم و حتی با این افراد کلنجار هم می‌رفتم.

اما وقتی خودم وارد عرصه مربیگری شدم که چیزهایی دیدم که باورکردنی نبود. واقعا حیف است چرا که فوتبال ایران در منطقه آسیا همیشه فوتبالیست‌های با استعدادی را معرفی می‌کرد و حیف است که این مسائل وجود داشته باشد و امیدوارم شاهد چنین صحنه‌هایی نباشیم.

وی ادامه داد: البته این فضا برای یکی دو سال اخیر نیست و چند سال است که در فوتبال ایران این مسائل وجود دارد. یک نفر ماشینش را می‌فروشد و یا شخصی طلاهای خانواده‌اش را به فروش می‌گذارد تا بلکه بتواند در فوتبال به آرزویش برسد. حالا شاید خدای ناکرده کسی هم بلایی سرش بیاید. من فکر می‌کنم فقطعلیرضا نیکبخت از این کمیته اخلاق آسیب دید و بقیه به نوعی قسر در رفتند.

زمانی که من در بایرن مونیخ بازی می‌کردم یک روز کلودیو پیزارو مشروبات الکلی مصرف کرده بود که حتی پلیس او را گرفت و اتومبیلش را توقیف کرد. بار اول باشگاه به او اخطار داد که دیگر این مسئله تکرار نشود اما وقتی این قضیه تکرار شد مسئولان باشگاه بایرن مونیخ پیزارو را صد هزار یورو جریمه کردند. این مسائل در حیطه باشگاه است و از طرفی هم باشگاه‌ها هم زیر نظر فدراسیون فعالیت می‌کنند. الان می‌بینیم که متاسفانه بحث قلیان و قلیان کشی مطرح شده و این مسائل خنده‌دار است.

من هیچ زمانی این مسئله را تائید نمی‌کنم. حتی با همبازی‌های سابقم که با آنها ارتباط بهتری هم دارم یکی دو بار بر سر این مسائل دچار درگیری لفظی شدم. به آنها گفتم که اگر می‌خواهید این کارها را انجام دهید در خانه انجام دهید و در جای عمومی نباشد که برای شما هزار حرف و حدیث به راه بیفتد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان تصریح کرد: من از همه اهالی فوتبال، بازیکنان و مربیان درخواست دارم که اگر مدرکی یا مستنداتی در خصوص فساد در اختیار دارند آن را به مراجع مربوطه بدهند تا با این افراد برخورد شود. مطمئنا اگر با یکی دو نفر برخورد جدی شود، بقیه حساب کار دست‌شان می‌آید. اما مهم این است که با نفر اول برخورد شود و امیدوارم این اتفاق هم بیفتد. فوتبال باید شرایط نرمالی داشته باشد. ما الان کمیته اخلاق، کمیته انضباطی و کمیته تعیین وضعیت داریم که البته کمیته تعیین وضعیت برای رسیدگی به وضعیت قراردادهاست.

کریمی گفت: چند روز پیش وکیلم در حدود ساعت 16 و در حالی که من در منزل بودم به من گفت که ساعت 18 در کمیته اخلاق باشم. اما من گفتم آنها حتما کارشان را بلد نیستند چون اگر قرار به صحبتی هم باشد باید یکی دو روز قبل اطلاع بدهند تا با شرایط بهتری در جلسه حاضر باشیم. آنجا می‌رویم و بعد 4 خبرنگار و عکاس می‌آیند عکس می‌گیرند و آقایان در بوق و کرنا می‌کنند که جلسه گذاشته‌ایم و در آخر هم نتیجه‌ای نمی‌‌گیرند. این مسئله باعث شد به وکیلم بگویم پیگیر این قضیه نشود و اگر آقایان یک روز خواستند بحثی در این باره صورت بگیرد من همه چیز را می‌گویم.

منبع:بانک ورزش

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها