کاخ سفید: جنگ عراق بزرگترین اشتباه سیاست خارجی در تاریخ آمریکا بود

کاخ سفید: جنگ عراق بزرگترین اشتباه سیاست خارجی در تاریخ آمریکا بود
شنبه 13 آبان 1396 - 23:15

کاخ سفید در پاسخ به انتقادهای بوش پدر و پسر از دونالد ترامپ، با حمله به سیاست های آنان در دوران ریاست جمهوریشان، جنگ عراق را 'بزرگترین اشتباه سیاست خارجی در تاریخ آمریکا' خواند.

العالم - آمریکا

ایرنا به نقل از تارنمای خبری دهیل -- کاخ سفید در بیانیه ای به انتقادهای «جرج هربرت واکر بوش» و پسرش «جرج واکر بوش» چهل و یکمین و چهل و سومیین رئیسان جمهوری آمریکا واکنش نشان داد.

در این بیانیه حمله آمریکا به عراق در سال 2003 بزرگترین اشتباه سیاست خارجی در تاریخ این کشور خوانده شد.

دو رئیس جمهوری پیشین آمریکا در کتابی با عنوان «آخرین جمهوریخواه» که هنوز منتشر نشده، به ترامپ تاخته اند؛ بوش پدر در این کتاب ترامپ را شخصی 'خودستا' توصیف کرده است.

بوش پسر نیز با بیان اینکه ترامپ 'نمی داند رئیس جمهوری شدن چه معنایی دارد'، وی را باعث از هم گسیختن اتحاد جمهوریخواهان و احتمالا 'آخرین رئیس جمهوری جمهوریخواه' دانسته است.

کاخ سفید در پاسخ به این انتقادها گفت: اینکه یک نامزد ریاست جمهوری می تواند یک حزب سیاسی را از هم بپاشد، نشان می دهد که دو رئیس جمهوری پیشین چه میراث گرانی باقی گذاشته اند.

کاخ سفید همچنین جنگ عراق را که در زمان بوش پسر روی داد، نقطه آغاز این میراث توصیف کرد.

در کتاب «آخرین جمهوریخواه»، بوش پدر و پسر برای اولین بار فاش کردند که در انتخاب گذشته ریاست جمهوری آمریکا به ترامپ رای نداده اند.

براساس این کتاب، بوش پدر که خود به حزب جمهوریخواه تعلق دارد، به «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دمکرات رای داده و بوش پسر نیز رای سفید به صندوق انداخته است.

پربیننده ترین خبرها