اختلافات علمای سعودی شدت گرفت؛

مخالفان تعطیلی کار هنگام نماز "دجال" هستند

مخالفان تعطیلی کار هنگام نماز
يکشنبه 20 فروردين 1391 - 03:48

مفتي کل سعودي، رييس هيأت علماي ارشد و رييس کميته دائم پژوهشهاي علمي و فتوا در عربستان، کساني را که خواستار باز بودن اماکن تجاري هنگام نماز هستند، "دجال" و "دروغگو" دانست.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم "شیخ عبدالعزیز بن عبدالله آل الشیخ" در واکنش به اظهارات اخیر "عبدالله العویلط" پژوهشگر شرعی و عضو هیأت تحقیق و دادستانی کل سعودی، مبنی بر اینکه الزام برای بستن همه مراکز تجاری هنگام نماز بدعت است؛ تأکید کرد: درخواست برای گشودن اماکن تجاری هنگام نماز مغالطه کاری است و کسانی که خواستار چنین کاری باشند، "دجال" و "دروغگو" هستند.

"عبدالله العویلط" گفته بود: بستن مکان‌های تجاری در زمان نماز بدعتی است که هیچ اساس عقلی و دینی ندارد و این امر در صدر اسلام انجام نمی‌شده و در آن زمان هیچ اجباری برای بستن مکان‌های تجاری وجود نداشته است.

العویلط خاطرنشان کرد: اجبار مردم برای بستن مکان‌های تجاری سخت گیری‌هایی است که برخلاف آسان گيری در شریعت اسلامی بوده و ظلم در حق افرادی است که به فعالیت‌های اقتصادی مشغولند.

همه مراکز تجاری،‌بانک‌ها، ایستگاه‌های سوخت، رستوران‌ها و حتی داروخانه‌های عربستان به هنگام نماز به مدت 30 تا 40 دقیقه تعطیل می‌شوند، و گشت‌های امر به معروف سعودی بر این امر نظارت می‌کنند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها