تغييرات در يمن جدي نيست

 تغييرات در يمن جدي نيست
يکشنبه 20 فروردين 1391 - 04:57

صنعا (العالم)- يكي از رهبران جنبش جوانان انقلابي يمن به دنبال عزل و نصب هاي اخير در كشورگفت: هيچ تغيير جدي در يمن اتفاق نيفتاده و تصميمات اخير نيز تلاش براي انحراف افكار عمومي و گمراه كردن مردم است.

"عبدالله بن عامر" روز يكشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اگر تصميمات عبدربه منصور هادي رئيس جمهور مورد توافق را ارزيابي كنيم به اين نتيجه مي رسيم كه قدرت ميان احزابي كه هم اكنون در بدنه دولت هستند، تقسيم شده است و اين افراد قدرت را در پست هاي نظامي و سياسي ميان خود تقسيم كرده اند.

عضو ارشد جنبش جوانان انقلابي يمن افزود: هيچ تغيير جديدي جز انتقال رهبران نظامي از يك پست به پست ديگر به وجود نيامده و در واقع يك نوع درگيري ميان مراكز قدرت ايجاد شده است.

بن عامر در همين ارتباط گفت: ژنرال محمد صالح الاحمر فرمانده نيروي هوايي فقط در صورت كناره  گيري سرلشكر علي محسن الاحمر از فرماندهان ارشد ارتش يمن، يا وزير دفاع حاضر به كناره گيري خواهد شد، اين افراد هيچ فرقي با يكديگر ندارند زيرا همه آنها طي 30 سال بر يمن حكومت كرده و مردم را كشتند و درفساد و فقر مردم سهم داشتند.

بنابر اين گزارش به دنبال بركناري ژنرال محمد صالح الاحمر برادر ناتني علي عبدالله صالح رييس جمهور سابق يمن از سمت فرماندهي نيروي هوايي اين كشور، به دليل يورش نظاميان وفادار به وي، فرودگاه صنعا بسته شد.

نظاميان وفادار به ژنرال محمد صالح الاحمر تهديد كرده اند هر هواپيمايي كه وارد اين فرودگاه شده و يا از آن بلند شود را هدف قرار خواهند داد.

وي افزود: فقط عبدربه منصور هادي بر يمن حكومت ندارد و قدرت در دست يك فرد نيست بلكه مجموعه اي از گروه هاي نفوذي بر كشور تسلط دارند كه شامل باندهاي مشخصي از ريش سفيدان قبايل و رهبران نظامي است كه طي 30 سال حكومت ديكتاتوري صالح و طرفدارانش، كشور را اداره مي كردند.

بن عامر تصريح كرد: مراكز قدرتي كه بر يمن حكومت دارند، كشور را به سوي عقب ماندگي، فقر و نابساماني اقتصادي سوق دادند و هنوز نيز بر تصميمات تاثير گذار هستند و مسئولان جديد را بر مردم تحميل كردند.

وي افزود: تا زماني كه اين افراد در قدرت هستند و از يك پست به پست ديگر منتقل مي شوند هيچ تغييري در عرصه سياسي و اقتصادي كشور و وضعيت زندگي مردم به وجود نمي يايد.
FF-07-16:41

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها