بازدید ۵ ساعته و شبانه وزیر بهداشت و شهردار تهران از چندین مرکز بهداشتی و درمانی پایتخت

بازدید ۵ ساعته و شبانه وزیر بهداشت و شهردار تهران از چندین مرکز بهداشتی و درمانی پایتخت
يکشنبه 14 آبان 1396 - 11:03

وزیر بهداشت و شهردار تهران از بیمارستان‌های لقمان حکیم، امام خمینی(ره) و پروژه ساخت بیمارستان جدید حضرت رسول اکرم(ص) تهران، سرای محله شریف، پایگاه مشترک آتش نشانی و اورژانس 115 گیشا، درمانگاه شبانه روزی منطقه 5 شهرداری تهران و یکی از پروژه های در حال ساخت مرکز جامع اهدای خون تهران بازدید کردند.

العالم - ایران / علمی

دکتر هاشمی، دکتر نجفی و هیات همراه ابتدا از پروژه در حال ساخت طرح الحاقی اورژانس و آی سی یو بیمارستان لقمان حکیم(که با کمک خیرین سلامت در حال ساخت است)، بخش های تریاژ، احیا و بستری اورژانس این بیمارستان بازدید کردند. اورژانس بیمارستان لقمان روزانه حدود 220 مراجعه کننده دارد.

مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) تهران

وزیر بهداشت، شهردار تهران و هیات همراه از پروژه در حال ساخت پارکنیگ طبقاتی، ساختمان دکتر نفیسی(بخش داخلی) و همراه سرای جوادالائمه(ع) مجتمع بیمارستانی امام خمینی(ره) تهران بازدید کردند. این بیمارستان دارای 1200 تخت فعال و بزرگترین بیمارستان تهران و کشور است.

بازدید از پایگاه مشترک آتش نشانی و اورژانس گیشا

پایگاه مشترک آتش نشانی(ایشگاه شماره 10 شهید حمید آذری) و پایگاه 507 اورژانس 115 گیشا، مرکزی دیگزی بود که مورد بازدید وزیر بهداشت و شهردار تهران قرار گرفت. دکتر هاشمی در بازدید از این پایگاه مشترک، ضمن تقدیر از تلاش نیروهای آتش نشانی و اورژانس، گفت: لازم است که در برخی از ماموریت های آتش نشانی به ویژه ماموریت های آتش سوزی، این دو نیروی امدادی، همزمان به محل حادثه اعزام شوند. دکتر هاشمی همچنین بر توسعه اورژانس هوایی در تهران، تاکید کرد.

بررسی روند ساخت بیمارستان جدید حضرت رسول اکرم(ص)

چهارمین مرکزی که مورد بازدید این هیات قرار گرفت، پروژه ساخت بیمارستان جدید حضرت رسول اکرم(ص) بود. این بیمارستان با ظرفیت تخت بیمارستانی بالا و با استفاده از فاینانس(تامین مالی) خارجی جنب بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) به صورت مشارکتی ساخته شود. بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) در حال حاضر دارای 680 تخت بیمارستانی و 240 عضو هیات علمی است.

وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از این پروژه با بیان اینکه بیمارستان حضرت رسول اکرم(ص) بزگترین بیمارستان زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایران است، به نقش مهم آن در ارائه خدمات در زمان های بحرانی اشاره کرد و گفت: این بیمارستان، اکثر بخش های تخصصی و فوق تخصصی را دارد و به عنوان یکی از مهمترین مراکز درمانی تهران شناخته می شود که بار درمانی شهرستان های استان تهران را به دوش می کشد.

بازدید از درمانگاه شبانه روزی منطقه 5 شهرداری تهران

دکتر هاشمی، دکتر نجفی و هیات همراه از درمانگاه شبانه روزی منطقه 5 شهرداری تهران واقع در خیابان شالی نیز بازدید کردند. در این مرکز خدمات سرپایی در رشته های مختلف تخصصی و خدمات تصویربرداری به مردم ارائه می شود. این مرکز همچنین دارای یک دستگاه ام آر آی، سی تی اسکن، ماموگرافی و رادیولوژی است. در این مرکز به کارکنان شهرداری، خدمات رایگان ویزیت متخصص ارائه می شود.

سرای محله شریف 

وزیر بهداشت و شهردار تهران همچنین از سرای محله شریف و کانون های اجتماع محور این سرای محله بازدید کردند. سرای محله شریف دارای کانون های پیشگیری از چاقی، دیابت و دخانیات، کانون پزشکان، جوانان، سالمندان، سلامت مادر و کودک، معلولان، داوطلبان اهدای خون و خادمین سلامت است. این مرکز همچنین به عنوان یکی از مراکز طرح استقرار پیشگام خانه سلامت در محلات شهر تهران محسوب می شود.

پروژه در حال ساخت مرکز جامع اهدای خون منطقه 5 

پروژه در حال ساخت مرکز جامع اهدای خون منطقه 5 تهران، آخرین مرکزی بود که در این بازدید شبانه پنج ساعته توسط دکتر هاشمی، دکتر نجفی و هیات همراه مورد بازدید قرار گرفت. این مرکز یکی از 5 مرکز جامع اهدای خون است که توسط با مشارکت بانک صنعت و معدن در تهران راه اندازی می شود. این مرکز اهدای خون، در زمینی به مساحت 600 متر مربع و زیربنای 990 متر مربع در سه طبقه در حال ساخت و تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

گفتنی است در این بازدیدها، دکتر جان بابایی معاون درمان، دکتر ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت، دکتر کریمی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر ناصری پور رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر آقاجانی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر ناهید خداکرمی و شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران، دکتر عسکری مدیر کل دفتر نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت، دکتر زارع نژاد مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر مجتبی عبداللهی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، سمانه زمانی مدیر کل سلامت شهرداری تهران، شهرداران مناطق ۲ و ۵ و مهندس امین عارف نیا مشاور شهردار و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران حضور داشتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها