«مک گولدریک» ادامه اقدامات خشونت آمیز علیه غیر نظامیان یمنی را محکوک کرد

«مک گولدریک» ادامه اقدامات خشونت آمیز علیه غیر نظامیان یمنی را محکوک کرد
يکشنبه 14 آبان 1396 - 23:15

جیمی مک گولدریک مسئول  دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در یمن با صدور بیانیه ای مطبوعاتی، درباره ادامه اقدامات خشونت آمیز علیه غیر نظامیان یمن اعتراض کرد.

العالم - یمن 

جیمی مک گولدریک گفت: از ادامه اقدامات خشونت آمیز طرف های درگیر دریمن، که دفعه آخر این هفته به کشته شدن غیر نظامیان بی گناه ازجمله 13 کودک منجر شد بسیار شوکه شدم .

در این بیانیه آمده است:«اول نوامبر در حمله هوایی به بازارپرازدحام لیلی در بخش صحار در استان صعده ، 31 نفر از جمله شش کودک کشته و 26 نفر زخمی شدند.

گزارشهای میدانی هم چنین از یک حمله هوایی در تاریخ 3نوامبر به منزلی در بخش باقم در استان صعده خبر داد که به کشته شدن 7 نفر از اعضای یک خانواده از جمله دو کودک و دو زن منجر شد.

من هم چنین از بمباران بی وقفه شهر تعز بسیار شوکه هستم، در تاریخ دوم نوامبر بمباران یک منطقه مسکونی منطقه العسوه در شهر تعز به کشته شدن 5 کودک و زخمی شدن دو نفر دیگر ازسنین 7 تا 15 سال منجر شد.

این حوادث  بخشی از ادامه درگیری ها و نادیده انگاشتن قوانین جنگ و وظایف و مسئولیت حمایت از جان غیر نظامیان است .

همه طرفها در این درگیری خونین باید بر اساس منافع مردم یمن و اصول قانون انسانی بین المللی عمل کنند.

من نیز با تکرار درخواست های متعدد جامعه بین الملل از همه طرف های درگیر می خواهم که به مسئولیت های خود عمل کنند  و از طرف های درگیر نیز می خواهم  مشخصا به اصل تفاوت قائل شدن میان غیر نظامیان و مبارزان و اصل تناسب در اقدامات خصمانه و خودداری از حمله به غیر نظامیان و زیر ساخت های غیر نظامی بپرهیزند.

بار دیگر از کشورهایی که بر طرف های درگیری نفوذ دارند،می خواهم برای دست یافتن به  راهکاری سیاسی برای این بحران تلاش کنند.

همه ما نیز باید تا حد توان برای پایان دادن به این درد و رنج مردم یمن  در اولین فرصت تلاش کنیم .»

217

پربیننده ترین خبرها