عقب نشینی آمریکا از لفاظی با کره شمالی/ترامپ: امکان مذاکره با رهبر کره شمالی وجود دارد

عقب نشینی آمریکا از لفاظی با کره شمالی/ترامپ: امکان مذاکره با رهبر کره شمالی وجود دارد
دوشنبه 15 آبان 1396 - 09:08

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با عقب نشینی آشکار از لفاظی با کره شمالی، در تازه ترین اظهارات خود گفته است که احتمال برگزاری نشست با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی را رد نمی کند.

العالم ـ آمریکا

به گزارش شبکه تلویزیونی 'ان.اچ.کی'، ترامپ این اظهارات را در مصاحبه ای که قبل از ترک واشنگتن برای سفر خود به پنج کشور آسیایی برای یک برنامه ای تلویزیونی ضبط شده بود، گفته است.
این مصاحبه شب گذشته (یکشنبه شب ) به وقت آمریکا پخش شد.
رئیس جمهوری آمریکا اگرچه در این مصاحبه گفت که اکنون برای دیدار با 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی خیلی زود است اما تصریح کرد او با هر کسی نشسته است، این نشانه ضعف نیست، نشستن با مردم چیز بدی نیست.
ترامپ گفت: دیدار شخصی با رهبر کره شمالی، امکانپذیر است.
به نظر می رسد این اظهارات ترامپ در مقایسه با بی میلی قبلی او برای مذاکره با کره شمالی در تضاد است.
او در توییتر گفته بود که 'رکس تیلرسون' وزیر امور خارجه با مذاکره با کره شمالی وقت خود را هدر داده است پس از این اظهارات بود که تیلرسون گفت واشنگتن از کانال های ارتباطی با پیونگ یانگ استفاده می کند.
در این مصاحبه وقتی از ترامپ پرسیده شد آیا فکر می کند کره شمالی احتمال دارد با سلاح هسته ای به آمریکا حمله کند جواب داد حمله نمی کند.
ترامپ گفت: 'شی جی پینگ' رییس جمهوری چین برای حل این مساله به سختی کار می کند.
رییس جمهوری آمریکا همچنین وعده داد در خلال سفر او به آسیا هیچ اتفاق بدی بین آمریکا و کره شمالی روی نخواهد داد.
ترامپ، روز گذشته وارد ژاپن شد و قرار است در این سفر به کشورهای کره جنوبی، چین، ویتنام و فیلیپین هم سفر کند.
به گزارش ایرنا، این سفر که طولانی ترین سفر یک رئیس جمهوری آمریکا به این منطقه بعد از جورج بوش پدر محسوب می شود، در حالی صورت می گیرد که منطقه شرق آسیا به سبب تهدید ها و حملات لفظی ترامپ و کره شمالی علیه یکدیگر در ماههای گذشته نگرانی بسیاری را در بین شهروندان کشورهای این منطقه از یک درگیری اتمی ایجاد کرده است.
از سوی دیگر نامشخص بودن سیاست های ترامپ در قبال تعهدات بین المللی و منطقه ای و همچنین پیمان های بین المللی، کشورهای این منطقه را با تردیدهایی مواجه کرده است.

پربیننده ترین خبرها