عبدالفتاح سیسی:

هیچ گونه سند و مدرکی دال بر ترور سعد حریری وجود ندارد / نگرانم حریری در حبس خانگی باشد

هیچ گونه سند و مدرکی دال بر ترور سعد حریری وجود ندارد / نگرانم حریری در حبس خانگی باشد
دوشنبه 15 آبان 1396 - 10:46

رئیس‌جمهور مصر در دیدار ۴۵ دقیقه‌ای خود با رئیس پارلمان لبنان گفت که وی نگران این است سعد حریری در بازداشت خانگی باشد.

العالم - مصر

روزنامه الاخبار لبنان -- عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر در دیدار ۴۵ دقیقه‌ای که با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان داشت خواهان حفظ آرامش و ثبات در این کشور شد.

به گفته سیسی و براساس اطلاعات سازمان اطلاعات مصر هیچ گونه سند و مدرکی دال بر تلاش برای ترور سعد حریری، نخست‌وزیر لبنان وجود نداشته است.


بیشتر بخوانید: استعفا حریری تصمیم سعودی بوده و به او دیکته شد


وی در عین حال گفت، امیدوار است دلایلی را که حریری را در عربستان نگه داشته بفهمد و اینکه ماندن وی در آنجا دلیل چنین بهانه‌ای نباشد. وی همچنین گفت: می‌ترسم او در حبس خانگی باشد.

بری از سیسی خواست به تلاش برای در امان ماندن از پیامدهای احتمالی استعفای سعد حریری کمک کند.

سیسی نیز تأکید کرد که کشورش به حفظ ثبات و حاکمیت و امنیت لبنان پایبند است و نگرانی‌های ناشی از استعفای حریری را درک می‌کند و برای از بین بردن فضای منفی که بر لبنان حاکم شده تلاش خواهد کرد.


بیشتر بخوانید: پشت پرده استعفای حریری از نخست وزیری لبنان


به گزارش العالم سعد حریری نخست وزیر لبنان روز شنبه (13 آبان) از سمت خود استعفاء کرد، استعفای حریری دقیقا بلافاصله بعد از دو سفر  متوالی وی به عربستان سعودی و دیدار با مسئولان این کشور اعلام شده است که در این اقدام شاهد دخالت مستقیم عربستان سعودی هستیم.

سعودی ها در روزهای گذشته تبلیغات گسترده‌ای را با هدف تحریک حریری علیه مقاومت به راه انداخته بودند و برخی منابع خبری اطلاع دادند که در دیدار های حریری با سعودی ها وی حتی در صورت عدم پذیرش طرح های فتنه انگیز سعودی ها تهدید ترور وی را مطرح کرده‌اند.

گفتنی است؛ دفتر رئيس پارلمان لبنان با صدور بيانيه اي اعلام کرد هرآنچه درباره سفر نبيه بري رئيس پارلمان لبنان به مصر و ديدار او با عبدالفتاح السيسي رئيس جمهور اين کشور منتشر شده، غیردقیق است

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها