امیر جعفری خبر داد

حفاظت ایران از راهپیمایان اربعین با سامانه‌های موشکی و راداری

حفاظت ایران از راهپیمایان اربعین با سامانه‌های موشکی و راداری
دوشنبه 15 آبان 1396 - 11:35

فرمانده پدافند هوایی تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی از رصد ویژه پروازهای عبوری از آسمان ایران در ایام اربعین خبر داد.

العالم - ایران / سیاسی

سرتیپ دوم شمخال جعفری فرمانده پدافند هوایی تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ضمن اعلام برقراری پوشش کامل پدافندی در ایام اربعین برای زائرین، گفت: رصد و مراقبت ویژه کلیه پروازهای فرا منطقه‌ای در حال فعالیت در آسمان کشور عراق اعم از با سرنشین و بدون سرنشین در ایام اربعین حسینی به صورت ویژه صورت می‌پذیرد.

امیر جعفری افزود: با توجه به عبور روزانه بیش از 1400 پرواز مسافربری از فضای کشور ایران،‌ در ایام اربعین حسینی روزانه 55 فروند هواپیمای مسافربری از فرودگاه‌های نجف و کربلا انتقال زائران حسینی را انجام می‌دهند که کلیه پروازها تحت مراقبت و رصد کامل سامانه‌های راداری ثابت و تاکتیکی انجام می‌پذیرد.

وی به پایش مستمر فضای مسیر تردد زائرین حسینی اشاره کرد و بیان داشت: سایت‌های راداری و موشکی و سامانه‌های شنود الکترونیکی ثابت و تاکتیکی استقراری در مرز جمهوری اسلامی ایران جهت مراقبت از فضای داخل و خارج مرز و انجام هر گونه اقدام تاکتیکی در صورت لزوم مستقر هستند.

فرمانده پدافند هوایی تاکتیکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: رصد و مراقبت کامل پرواز بالگردها با ماموریت انتظامی، اورژانس هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین خودی در مرز جمهوری اسلامی با عراق جهت گشت هوایی و شناسایی منطقه صورت می‌پذیرد.

وی همچنین از آمادگی بهره گیری از باندهای پروازی فرودگاه‌های مرزی جهت کمک به هواپیماهای در حال اضطرار حامل زائرین اربعین حسینی در صورت لزوم خبر داد.

پربیننده ترین خبرها