نماینده دوما اعلام کرد: طرح آمریکا برای شکست پوتین در انتخابات

نماینده دوما اعلام کرد: طرح آمریکا برای شکست پوتین در انتخابات
دوشنبه 15 آبان 1396 - 14:20

به عقیده نماینده دومای روسیه، انتخابات ریاست جمهوری آینده در روسیه برای آمریکا اهمیت زیادی دارد و از هم اکنون تلاش‌ها، توطئه‌ها و تحریکات بسیاری برای شکست "ولادیمیر پوتین" در آن آغاز شده است.

العالم ـ اروپا

"یوگنی فئودوروف" نماینده دومای دولتی روسیه در مصاحبه‌ای اختصاصی با روزنامه «پراودا»، چاپ مسکو، خاطرنشان کرد که انتخابات ریاست جمهوری سال 2018 در روسیه اهمیت بسیار زیادی برای آمریکا دارد، برای اینکه آینده آنها به نتیجه آن بستگی دارد. در این انتخابات یا پوتین با نظریه خروج روسیه از جهان تک قطبی آمریکا به پیروزی می رسد یا اینکه آمریکایی‌ها با تقویت نتیجه جنگ سرد که به منزله برتری آنها بر اتحاد جماهیر شوروی است، پیروز خواهند شد.

وی در پاسخ به این سئوال که «غرب چگونه خود را برای انتخابات آتی در روسیه آماده کرده»، گفت: «آمریکا مایل نیست که پوتین بتواند برتری ایالات متحده بر جهان را از بین ببرد و فروپاشی جهان تک قطبی، دقیقا هدفی است که ولادیمیر پوتین برای خود تعیین کرده. او بارها بر لزوم ایجاد جهان چندقطبی تاکید کرده است. و آمریکا دقیقا مظهر جهان تک قطبی و امپریالیسم جهانی است. اگر روسیه از جهان تک قطبی خارج شود، مسلما موجودیت کشور ایالات متحده آمریکا زیر سئوال می رود.»

این مقام پارلمانی توضیح داد: «سه چهارم درآمد داخلی دولت آمریکا از مناطق تحت استثمار آمریکا در خارج از خاک این کشور، جمع آوری می شود. از روسیه، از چین، از بانک مرکزی روسیه و از نیروهای کار روسی، هندی و غیره... . فروپاشی جهان تک قطبی برای آمریکایی‌ها به منزله از دست دادن سه چهارم درآمد آنهاست و این برای آنها یک فاجعه ملی و حتی یک فاجعه دولتی خواهد بود. برای اینکه در این صورت ایالت تکزاس و کالیفرنیا، قطعا از واشنگتن جدا خواهند شد. آنها چه نیازی به وجود واشنگتن بی مصرف خواهند داشت؟»  فئودوروف گفت: «این مسئله شوخی نیست و واقعا برای آنها یک مسئله امنیت ملی است. به همین دلیل آمریکایی‌ها برای کنار گذاشتن این رقیب سرسخت (پوتین) عملیات بسیار دقیقی را در خاک فدراسیون روسیه به اجرا گذاشته اند تا پوتین، به عنوان رهبر ملی روسیه که دقیقا این هدف را دنبال می کند، کنار گذاشته شود. و آنها سعی خواهند کرد تا به هر قیمتی، به این هدف خود دست یابند.»

وی می افزاید: «صحبت بر سر عملیات تخریبی است که از هم اکنون شروع شده است: استفاده از مخالفان سیاسی، شورش الیگارشه ای بیگانه در خاک روسیه و غیره. کودتاچیان، فعالان سیاسی و جنجگویان می توانند هر زمان که لازم باشد، از اوکراین به روسیه گسیل شوند و در برنامه های ترتیب داده شده شورشی شرکت کنند. بعد از آن نوبت به روشهای تحقق این اهداف خواهد رسید که مسلما در آستانه انتخابات آشکار خواهد شد. ما باید انتظار تشدید اوضاع امنیتی در کشور، از جمله حملات تروریستی را داشته باشیم. فکر می کنید برای چه اکنون در اوکراین شاهد از سرگیری اقداماتی برای راه اندازی یک "انقلاب میدان" دیگر هستیم؟ برای اینکه اوکراین به سمت جنگ با روسیه سوق داده شود. برای اینکه "پیتر پروشنکو" (رئیس جمهوری اوکراین) از درگیر شدن جدی با مسکو، بسیار وحشت دارد. او سیاستمداری نیست که خود را قربانی کند. ولی در عوض، شخصیتی مانند "میخائیل ساآکاشویلی" از جنگیدن با روسیه نمی ترسد (منظور رئیس جمهوری سابق گرجستان و فرماندار سابق شهر اودسا است که اکنون در اوکراین، عده ای از مخالفان دولت و مردم معترض را به دور خود جمع کرده و از پارلمان اوکراین خواسته است تا با برکناری پروشنکو، انتخابات پیش از موعد برگزار کند).

به گزارش تسنیم، نماینده دوما در پاسخ به این سئوال که «آمریکا از پروشنکو حمایت می کند یا ساآکاشویلی؟» تاکید کرد: «مسلما آمریکایی‌ها پشت ساآکاشویلی قرار دارند. البته آنها از پروشنکو نیز حمایت می کنند، ولی مشکل اینجاست که رئیس جمهوری کنونی اوکراین حاضر نیست به خاطر آنها خود را به کشتن بدهد. او به خاطر از دست دادن ثروت خویش می ترسد. حاضر نیست ریسک کند. او یک الیگارش و میلیاردر است، نه یک جنگجو. ولی ساآکاشویلی اکنون دیگر چیزی برای از دست دادن ندارد (دولت گرجستان تابعیت او را لغو کرده و مقامات کی‌یف هم او را خائن دانسته و تابعیت اوکراینی او را لغو نموده‌اند). بنابراین ساآکاشویلی حاضر است برای اینکه آمریکایی‌ها به هدف خود برسند، تا آخر خط پیش برود.»   

یوگنی فئودوروف در آخر یادآور شد: «همه این مسائل به نوعی به روسیه مربوط می شوند. یعنی باید منتظر حملات جدی به دولت روسیه باشیم. این حملات ممکن است از هر سویی و با هر روشی صورت بگیرد و این قضیه تنها به دلیل تاثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه است. و دقیقا به همین دلیل هم ولادیمیر پوتین، اعلام شرکت خود در انتخابات آینده را تا جای ممکن به تعویق انداخته است. برای اینکه چنین اعلانی، دقیقا به منزله ارسال علامت به همه نیروهای متخاصم برای آغاز اقدامات تحریک آمیز علیه مسکو خواهد بود.»

پربیننده ترین خبرها