امیرعبداللهیان: «ریاض» مسئول شلیک موشک یمنی است / راه‌حلِ یمن، سیاسی است

امیرعبداللهیان: «ریاض» مسئول شلیک موشک یمنی است / راه‌حلِ یمن، سیاسی است
دوشنبه 15 آبان 1396 - 23:01

حسین امیرعبداللهیان توئیت کرد: مسئولیت ناشی از شلیک موشک یمنی به ریاض صرفا بر عهده سعودی است.

العالم - ایران / سیاسی

حسین امیرعبداللهیان مدیرکل امور بین‌الملل مجلس شورای اسلامی در توئیتر خود نوشت: «مسئولیت ناشی از شلیک موشک یمنی به ریاض صرفا بر عهده سعودی است.راه‌حلِ یمن، سیاسی است»

به گزارش العالم ائتلاف سعودی دو روز پس از اصابت موشک بالستیک یمنی به پایگاه هوایی ملک خالد ریاض که ازسوی یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن صورت گرفت، ایران را به اعلان ضمنی جنگ به پادشاهی عربستان متهم کرد.


در همین مورد بخوانید: ائتلاف سعودی ایران را به اعلان ضمنی جنگ به عربستان متهم کرد


محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان نیز در پستی توئیتری نوشت: «عربستان سعودی با بمباران یمن آن را با خاک یکسان می‌کند، هزاران بیگناه از جمله نوزادان را می‌کشد، باعث شیوع وبا و قحطی می‌شود، اما ایران را سرزنش می‌کند. عربستان سعودی به جنگ‌های تجاوزگرانه، زورگویی در منطقه، رفتارهای بی‌ثبات‌کننده و اقدامات تحریک‌آمیز خطربار مشغول است و ایران را به خاطر عواقب اقداماتش مقصر می‌داند.»


در همین مورد بخوانید: واکنش ظریف به استعفای سعد الحریری و اتهامات اخیر عربستان به ایران


گفتنی است، سخنگوی نظامی ارتش یمن اعلام کرد که اصابت موشک بالستیک «برکان ۲اچ» به محوطه فرودگاه «الملک خالد» واقع در شمال شرقی ریاض، «شلیک هشدار» بود.

لقمان گفت: حمله موشکی یمن به محوطه فرودگاه بین المللی «ملک خالد» صورت گرفته است، این در حالی است که یگان موشکی ارتش یمن می توانست حتی سالن‌های فرودگاه را نشانه بگیرد، ولی به دلیل اینکه به غیرنظامیان آسیبی وارد نشود از هدف قرار دادن آن خودداری کرد.

 

پربیننده ترین خبرها