وزارت خارجه یمن: بسته شدن مرزهای یمن نشان دهنده شکست و سردرگمی سعودی هاست

وزارت خارجه یمن: بسته شدن مرزهای یمن نشان دهنده شکست و سردرگمی سعودی هاست
سه شنبه 16 آبان 1396 - 03:20

وزارت امور خارجه یمن با صدور بیانیه ای اعلام کرد که بسته شدن مرزهای دریایی، هوایی و زمینی یمن نشانه آشکاری درباره شکست و سردرگمی رهبران سیاسی و نظامی سعودی در تجاوز گسترده چند ساله علیه مردم مقاوم یمن است.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در این بیانیه آمده است که  بسته شدن مرزهای یمن موضوع جدیدی نیست و این کشور در طول دوره تجاوز از ماه مارس سال 2015 تحت محاصره دشمن قراردارد.

در بخش دیگری از بیانیه آمده است این موضوع به وضوح نشان می دهد جمهوری یمن از حملات مستقیم و سازمان یافته نظام حاکم بر عربستان رنج می برد که درسالهای گذشته  با هدف افزایش مشکلات و گرسنگی مردم و به شکست کشاندن آنان دنبال شده است.

در این بیانیه  از اعمال غیر انسانی ائتلاف عربی با رهبری عربستان سعودی در تجاوز به یمن  و تلاش سعودی ها برای بسته نگاه داشتن فرودگاه صنعا، محاصره بندر الحدیده و ممانعت از ورود کشتی های حامل کمک های  مواد غذایی و دارویی به عنوان بخشی از فعالیت ها و برنامه های شکست خورده دشمن برای افزایش فشار علیه مردم و وادار کردن آنان به تسلیم یاد شده است.

یادآور می شود «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف کشورهای متجاوز به یمن به سرکردگی عربستان سعودی روز دوشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که در واکنش به شلیک موشک های بالستیک از داخل یمن به سوی عربستان همه مسیرهای زمینی ، دریائی و هوائی یمن را بسته است. 

به دنبال این اقدام سعودی ها یک منبع در نیروی دریایی و گارد ساحلی یمن تاکید کرد که این نیروها برای پاسخ به هرگونه حماقت از جانب ائتلاف سعودی آماده هستند.

این منبع افزود: اقدام ائتلاف سعودی در بستن بنادر یمنی و یا هدف قرار دادن آنها نتایج مصیبت باری به دنبال خواهد داشت.

محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی جنبش انصارالله یمن هم گفت : در صورت هرگونه حماقت از جانب دشمن در ساحل غربی کشور، ملت یمن تصمیم سرنوشت ساز خود در دریای سرخ را اتخاذ خواهد کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها