گسيل تروريست از ليبي،افغانستان و عراق به سوريه

گسيل تروريست از ليبي،افغانستان و عراق به سوريه
دوشنبه 21 فروردين 1391 - 05:45

حيان سلمان محقق سياسي سوري از ورود تروريست هايي از ليبي، افغانستان و عراق به سوريه خبر داد و اظهارات اخير وزراي امور خارجه عربستان و قطر را مبني بر واجب بودن حمايت از گروه هاي مسلح فعال در سوريه محكوم كرد.

سلمان روز دوشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العالم گفت: سوريه موافق طرح كوفي عنان نماينده سازمان ملل در امور سوريه، است و حمايت مالي و تسليحاتي برخي كشورها خصوصا عربستان و قطر از گروه هاي مسلح فعال در سوريه را محكوم مي كند.
 
سعود الفيصل وزير امورخارجه عربستان و حمد بن جاسم وزير امور خارجه قطر طي سخناني حمايت از گروه هاي مسلح فعال در سوريه را واجب دانستند.
 
محقق سوري افزود: برخي كشورها موانع بسياري را براي جلوگيري از اجراي طرح كوفي عنان و حل بحران سوريه ايجاد مي كنند با اين حال دولت سوريه برخي زندانيان را آزاد و بسياري از نيروهاي ارتش را از مناطق مختلف خارج كرد.
 
سلمان اظهار داشت: ولي گروه هاي مسلح بار ديگر براي تصرف برخي مناطق تلاش خواهند كرد كه اين امر در منطقه بابا عمرو در شهر حمص اتفاق افتاد.

وي افزود: بسياري از كشورهاي دشمن سوريه از جمله انگليس و آلمان اخيراً فاش كردند كه جنگجوياني از ليبي، افغانستان و عراق حتي اسرائيل براي اجراي حملات تروريستي وارد سوريه مي شوند.
 
سلمان گفت: ارتش سوريه از كشور حمايت مي كند ولي شبه نظاميان وابسته به عربستان، قطر و تركيه به تخريب سوريه مي پردازند.
 
Swh -04-17-43

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها