عراقچی: برجام نمونه موفقی از راهکار دیپلماسی به جای اختلاف و جنگ است / جامعه جهانی از اجرای موفق برجام حمایت کند

عراقچی: برجام نمونه موفقی از راهکار دیپلماسی به جای اختلاف و جنگ  است / جامعه جهانی از اجرای موفق برجام حمایت کند
سه شنبه 16 آبان 1396 - 12:08

معاون وزیر خارجه ایران با بیان اینکه متاسفانه برخورد بسیار رادیکال آمریکا با مسائل جهانی و نفی دیپلماسی جمعی می تواند برای دنیا یک تهدید باشد، نسبت به حمایت جامعه بین المللی از اجرای موفق برجام ابراز امیدواری کرد.

العالم - ایران / سیاسی

فارس -- سید عباس عراقچی معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در مراسم هفتاد و دومین سالگرد تاسیس سازمان ملل متحد در مرکز همایشهای  کتابخانه ملی برگزار شد، طی سخنانی با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم گفت: سازمان ملل این فکر را القا می کند که آمده ایم تا دنیای بهتری را ایجاد کنیم.

معاون ظریف با اشاره به مذاکرات ایران و ١+٥ به همراه اتحادیه اروپا و حصول برجام ادامه داد:  هفت کشور به همراه اتحادیه اروپا توانستند با همکاری هم موضوع پیچیده ای را تحت لوا و پرچم سازمان ملل حل کنند و برجام توانست یک سوءتفاهم بلندمدت را که می توانست گریبانگیر همه شود را از بین ببرد.

وی در سخنانش عنوان کرد: برجام نمونه بسیار شفاف و موفقی از این بود که چگونه دیپلماسی و مذاکره می تواند جای اختلاف و جنگ را بگیرد.

عراقچی با اشاره به تغییرات جدی در سیاست آمریکا در دولت جدید بیان کرد: متاسفانه برخورد بسیار رادیکال آمریکا با مسائل جهانی و نفی دیپلماسی جمعی می تواند برای دنیا یک تهدید باشد.

 وی افزود: معتقدیم که سازمان ملل که سکویی برای مذاکره و توافقات چندجانبه بود، باید نقش موثرتری را ایفا کند و امیدوارم جامعه بین المللی از اجرای موفق برجام حمایت به عمل آورد.

به گزارش فارس، عراقچی ادامه داد: باید اطمینان حاصل کنیم که برجام در دنیای دیپلماسی بعنوان مشعل امید همیشه روشن بماند.

معاون وزیر خارجه همچنین به اقدامات سازمان ملل در ایران و همکاریهای مشترک و کار تیمی سازمان ملل در ایران و مشارکت در پیشبرد اهداف اقتصادی، مبارزه با مواد مخدر و فعالیتهای بیشمار دیگر اشاره کرد. 

عراقچی برای تیم سازمان ملل در ایران آرزوی موفقیت کرد و گفت: امیدواریم تیم سازمان ملل در همکاری و انجام فعالیتهای مشترک با طرفهای ایرانی بتواند به اهداف توسعه ای که با همکاری و حمایت مشترک قابل دستیابی است، نائل شود.   

معاون وزیر خارجه ایران همچنین با اشاره به فعالیتهای قابل توجه گری لوئیس در ایران از جمله در مورد یوزپلنگ ایرانی و دریاچه ارومیه برای وی أرزوی موفقیت کرد.  

در این مراسم گری لوئیس هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل، روسای دفاتر سازمان ملل در تهران، سفرای خارجی مقیم نیز حضور داشتند. 

گری لوئیس عنوان کرد که چند هفته دیگر دوره پنج ساله حضورش در ایران به عنوان هماهنگ کننده پایان می یابد و افزود: خدمت کردن برای سازمان ملل در ایران یکی از بهترین تجربه ها برای من بود.  هر جا بروم ایران و فارس همه جا با من خواهد بود.  

وی عنوان کرد: محبوبترین مکان در ایران برای من نقش رستم بود.

هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل با اشاره به همکاریهای سازمان ملل و ایران، عنوان کرد: همکاری ما ورای اهداف توسعه ای ادامه خواهد یافت و از آن طریق می توانیم به اهداف حقوق بشری هم نائل شویم.

گری لوئیس آینده همکاری ایران با سازمان ملل را امیدوارکننده و مستحکم خواند.

در این مراسم پیام گوترش دبیرکل سازمان ملل به مناسبت روز ملل متحد پخش شد و از گزارش عملکرد سازمان ملل در دوره ٢٠١٢ تا ٢٠١٦ رونمایی شد. 

در مراسم مذکور از عکاسان و برندگان مسابقات عکاسی مرتبط با سازمان ملل تقدیر شد.

در حاشیه مراسم نمایشگاهی از اقدامات دفاتر سازمان ملل در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها