«نیکی هیلی» ایران را به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت متهم کرد

«نیکی هیلی» ایران را به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت متهم کرد
سه شنبه 16 آبان 1396 - 19:26

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه ایران را به ارسال سلاح برای اعضای جنبش انصارالله در یمن متهم کرد و از سازمان ملل خواست ایران را به بابت آنچه به گفته وی نقض قطعنامه‌های سازمان ملل است پاسخگو کند.

العالم - آمریکا

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه ایران را به ارسال سلاح برای اعضای جنبش انصارالله در یمن متهم کرد و از سازمان ملل خواست ایران را به بابت آنچه به گفته وی نقض قطعنامه‌های سازمان ملل است پاسخگو کند. 

به گزارش رویترز، هیلی گفت که اطلاعات منتشر شده توسط عربستان سعودی نشان می‌دهد که موشک‌های شلیک‌شده [به سمت عربستان] در ماه جولای، از نوع موشک‌های «قیام» ایران بوده است.

او در ادامه ادعاهای خود گفت که این نوع موشک قبل از درگیری‌های یمن در این کشور وجود نداشته است. 

ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی از فروردین ماه سال 1394 کشور فقیر یمن را هدف حملات سنگین هوایی قرار داده است. این حملات به نابودی زیرساخت‌های یمن، گسترش فقر و قحطی و کشته شدن بیش از 10 هزار نفر منجر شده است. 

این مقام آمریکایی با بیان اتهامات اثبات‌نشده مدعی شد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ارسال تسلیحات برای «حوثی‌های یمن»، دو قطعنامه سازمان ملل در خصوص یمن و ایران را نقض کرده است. 

هیلی گفت موشکی که روز شنبه بر فراز عربستان ساقط شد نیز ممکن است «اصالتاً متعلق به ایران باشد.»

هیلی گفت: «ما سازمان ملل و شریکان بین‌المللی را ترغیب می‌کنیم ایران را به خاطر این موارد نقض [قطعنامه‌های شورای امنیت] پاسخگو کنند.»

پربیننده ترین خبرها