خداحافظی با ریزگردها در مسیر عاشقان حسینی

خداحافظی با ریزگردها در مسیر عاشقان حسینی
سه شنبه 16 آبان 1396 - 22:37

برادر شهيد دکتر غضنفر رکن‌آبادي سفير شهيد منا گفت: کاشت نهال در مسير پياده‌روي اربعين گام اول در ساختن مسيري سبز و پاک است که به یاد دو تن از شهدای منا و به امید اینکه این کار هرساله تکرار شود انجام می‌شود تا طی سال‌های آینده بتوانیم با ریزگردها خداحافظي کنیم.

العالم - ایران / فرهنگی

طنین یاس -- ساعت به اربعین حسینی(ع) نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و دلدادگان سالار شهیدان دل‌هایشان را به سمت مغناطیسی‌ترین نقطه عالم روانه کرده‌اند تا دوباره جمع کربلایی‌ها جمع ‌شود. 

چند روزی است عاشقان، یاران و دوستداران حسین (ع) در مسیر پیاده‌روی اربعین حضور پیدا کرده‌اند و صحنه‌های دلدادگی‌شان به ارباب را لحظه به لحظه پُرشورتر می‌کنند.

هرساله مسیر پیاده‌روی اربعین درحالی شلوغ‌تر و پُرجمعیت‌تر می‌شود که سازمان هواشناسی کشورمان مدام درباره وقوع پدیده گردوغبار در عراق هشدار می‌دهد و از زائران می‌خواهد کمتر در مسیر جریان باد و ریزگردها قرار بگیرند. در واقع "گردوغبار" مهمان ناخوانده‌ای است که سال‌هاست کُنج ایران و عراق لانه کرده و هر از گاهی نفس مردم خوزستان‌ و عراق را بند می‌آورد. 

عده‌ای از زائران که امسال نیز مانند سال‌های گذشته پا در مسیر عاشقی و عرض ارادت به سالار شهیدان گذاشته‌اند، جمعی از خانواده‌های شهدای منا هستند. برخی از این عزیزان، امسال دست به کار با ارزشی زدند که بیان آن خالی از لطف نیست: «کاشت نهال در مسیر پیاده‌روی اربعین به یاد شهدای منا»

مرتضی رکن‌آبادی، برادر شهيد دکتر غضنفر رکن‌آبادي سفير شهيد منا، پیش از عزیمت به کربلا گفت: در چارچوب اطاعت‌ها و حمايت‌هاي هميشگي از فرامين مقام معظم رهبري به‌عنوان کوچکترين عضو خانواده شهداي منا در جمهوري اسلامي ايران، در اين سفر که به نيابت از برادر بزرگوارم صورت گرفته است تصميم گرفتم تا با کاشت نهال در مسير پياده‌روي اربعين گام اول در ساختن مسيري سبز و پاک برداشته باشم.
امسال در مسیر پیاده‌روی اربعین، خانواده‌های شهدای منا آغازگر این فرهنگ هستند و اگر تا سال آينده حداقل هر زائر ایرانی يک نهال بکارد، کل مسير سبز می‌شود و با ریزگردها، اين ميهمان ناخوانده از کشور عراق تا 2 يا 3 سال آينده می‌توان خداحافظي کرد.  

مرتضی رکن‌آبادی، با اشاره به اینکه در قدم اول، دو نهال به ياد شهید دکتر غضنفر رکن‌آبادی و شهيد حميدرضا حسيني خبرنگار شهيد شبکه خبر کاشته می‌شود، گفت: اميدوارم با ادامه اين حرکت و کاشت نهال از سوي تمامي زائران به ياد شهدا و ديگر مسافران آسماني، پديده گرد و خاک که يکي از معضلات کشورهاي منطقه است به‌زودي با بکارگيري تفکر عاشورايي ريشه‌کن شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها