انعکاس راه پیمایی اربعین در رسانه های موریتانی

انعکاس راه پیمایی اربعین در رسانه های موریتانی
چهارشنبه 17 آبان 1396 - 12:29

 راه پیمایی اربعین حسینی و عزیمت عشاق امام حسین (ع) به سمت کربلای معلی و شور و شوق آنان برای مشارکت در اربعین حسینی در رسانه های موریتانی بازتابی گسترده داشت.

العالم - آفریقا

به گزارش پایگاه النشره المغاربیه، «لاله منت حماده» یک کارشناس موریتانیایی درباره مناسبت اربعین حسینی و پیاده روی زائران حسینی به سمت کربلای معلی گفت: برخی ها از توجه من به این مناسبت دینی مقدس شیعیان، تعجب می کنند و تصور می کنند که این مساله به نوعی جنبه تبلیغاتی دارد و تلاشی برای توجه و تمرکز کردن بر مراسم دینی و فرایض دینی شیعیان به عنوان یکی از طوایف مهم امت اسلامی است.

وی افزود: اما واقعیت این است که مساله بسیار فراتر از آن است و دلیلش این است که همه دنیا به دهکده ای کوچک تبدیل شده است که وسایل ارتباطی جدید، فاصله های طولانی را کم کرده است.

وی گفت که او هم مانند دیگران از طریق شبکه های تلویزیونی و دیگر تریبون های ارتباطی ، مشاهده کرده است که میلیون ها نفر از مسلمانان اعم از زن و مرد و پیر و جوان از ایران و دیگر مناطق دنیا با پای پیاده به مناسبت شرکت در اربعین حسینی، عزم رفتن به عراق به ویژه کربلای معلی می کنند و این خیل عظیم جمعیت خارج از محدوده عقل بشری است که نمی تواند عظمت و حماسه اصحاب و یاران حسین(ع) و میزان محبت و ارادت پیروان آن ها به امام حسین (ع) را تصور کند.

این کارشناس موریتانیایی گفت : ویژگی این تجمع میلیونی گسترده که آن را از مناسبت های دیگر متمایز می کند، روحیه تواضع و ایثار و سادگی است ، زیرا می بینیم که فقیر و ثروتمند همه با پای پیاده و برای تبرک به تربت امام حسین(ع) عازم کربلای معلی می شوند.

وی افزود که البته نباید جنبه های انسانی مربوط به انسان سازی و تقویت انسان در زمینه صبر و تحمل سختی ها و آمادگی برای فداکاری و ایثار در دفاع از مظلومان و رفع ظلم و ستم از آن ها را فراموش کرد.

وی درادامه گفت : این تصور که فقط مریدان و پیروان مذهب شیعه و اهل بیت علیهم السلام، به این مناسبت دینی اهتمام و توجه می کنند، تصوری اشتباه است ، زیرا هرساله شماری از مردم مناطق مختلف جهان به غیر از شیعیان نیز به زیارت امام حسین(ع) می روند و در مناسبت اربعین حسینی شرکت می کنند.

وی افزود : مراکز تحقیقاتی درباره این مناسبت دینی اظهار شگفتی و تعجب کرده و ماهواره ها ، این تجمع گسترده مسالمت آمیز را که سالانه در منطقه ای کوچک از کربلا در مدت زمانی کمتر از دو هفته برگزار می شود ، رصد می کنند و آنرا پوشش می دهند.

به گفته وی ، اهمیت دیگر این تجمع گسترده میلیونی در این مناسبت دینی ، افزون بر اینکه دربردارنده از بین بردن ظلم و ستم علیه مظلومان است، رساندن پیام انسانیت و محبت است، به طوری که همه با کنار گذاشتن همه شعارهای سیاسی و حزبی و نژادی و طایفه ای، دراین مناسبت دینی شرکت می کنند.

215

 

پربیننده ترین خبرها