اظهارات ضد ایرانی مقامات سعودی فرافکنی است/ حاکمان جدید عربستان منطقه را ملتهب کرده اند

اظهارات ضد ایرانی مقامات سعودی فرافکنی است/ حاکمان جدید عربستان منطقه را ملتهب کرده اند
چهارشنبه 17 آبان 1396 - 16:53

رییس دفتر رییس جمهوری در واکنش به اظهارات ضد ایرانی مقامات سعودی، اینگونه سخنان را فرافکنی برای انحراف اذهان عمومی و فرار از بن بست های داخلی عنوان کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمود واعظی بعد از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درمورد تحولات منطقه، اظهارات ضد ایرانی مقامات سعودی و استعفای سعد الحریری گفت: منطقه در التهاب است و از سوی دیگر حاکمان جدید عربستان تصمیماتی در این دو - سه سال اخیر در ارتباط با منطقه، یمن و قطر گرفته اند که این سیاست ها پاسخ نداده و مشکلات آنها را افزایش داده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر هم آنها که با مشکلات داخلی مواجه هستند برای فرار از این بن بست به دنبال فرافکنی و انحراف اذهان عمومی به سمت حزب الله لبنان و ایران هستند.
رییس دفتر رییس جمهوری این اقدامات را سیاست های قدیمی دانست که دیگر کاربرد ندارد و گفت: باید در ایران هوشیاری خود را حفظ کنیم و به این موضوعات بی خودی که ناکارآمدی درعربستان را نشان می دهد، دامن نزنیم و رسانه ها و مسوولین باید دقت کنند که به گونه ای عمل کنند و موضع گیری شود که در راستای صلح و امنیت در منطقه و نه در ارتباط با بهم زدن و آشوب باشد.

سپنتا نیکنام می تواند به کار خود ادامه دهد

واعظی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای شهر یزد در جلسات این شورا حضور داشته باشد و قوه مجریه چه تصمیمی در این مورد گرفته است، اظهارکرد: این موضوع قاعدتا کاری نیست که در اختیار قوه مجریه باشد.
وی افزود: نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی از ابتدا به عهده مجلس بوده و آن را دنبال کرده است و خوشبختانه به توافق خوبی در این زمینه با قوه قضاییه رسیده است که تا زمانی قانون تغییر نکند وی می تواند مانند دوره قبل به کارش ادامه دهد.
رییس دفتر رییس جمهوری تصریح کرد: نظر دولت هم همواره همین بوده است و بحثی که در دولت شد این است که به هرحال نمی توانیم قانون را ناگهانی تغییردهیم و هر قانونی که به تایید شورای نگهبان در زمان مقرر رسید باید از اعتباری برخوردار باشد که همه کشور و نهادها روی آن حساب باز کنند و لذا نظر دولت هم همین است.

ضرورت کنترل بیشتر بر واردات
واعظی همچنین درباره مهم ترین محورهای جلسه امروز هیات دولت اظهارکرد: مهم ترین محور امروز جلسه هیات وزیران درمورد پولشویی و لایحه ای بود که روی آن بحث شد و در ادامه درمورد تعرفه های واردات بود که کنترل بیشتری بر روی واردات داشته باشیم تا به تولید داخلی بیشتر توجه شود.
وی درباره موضوع حج عمره هم گفت: سازمان حج و زیارت با طرف مقابل برای حج واجب توافقی کرده اند اما راجع به حج عمره هیچ توافقی نشده است.

پربیننده ترین خبرها