بازجویی از سفیر اسرائیل به اتهام مشارکت در فساد نتانیاهو

بازجویی از سفیر اسرائیل به اتهام مشارکت در فساد نتانیاهو
چهارشنبه 17 آبان 1396 - 17:07

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل به اتهام ارتباط با پرونده رشوه‌گیری نتانیاهو مورد بازجویی قرار گرفت.

العالم ـ فلسطین اشغالی

نشریه صهیونیستی جروزالم‌پست گزارش داد که ران درمر، سفیر این رژیم در سازمان ملل متحد در خصوص پرونده رشوه‌گیری نتانیاهو مورد بازجویی قرار گرفت.

درمر متهم شده است که به توصیه نتانیاهو برای به دست‌آوردن ویزای آمریکا برای یک میلیاردر رسانه‌ای به نام آرنون میلچان، رایزنی کرده است.

این پرونده که به «مورد 1000» مشهور شده است، درباره هدایای - مشروبات، سیگار، استفاده از هتل‌ها و هواپیمایی‌هایی - به مبلغ حدود 200 هزار دلار است که خانواده نتانیاهو از میلچان و فردی به نام جیمز پاکر که مالک کازینوها‌ و قمارخانه‌هایی در استرالیا است، دریافت کرده است.

تحقیقات جاری به دنبال این مسئله است که آیا نتانیاهو و همسرش هدایای غیرقانونی شامل سیگار، مشروب و جواهراتی به ارزش ده‌ها هزار شیکل از میلچان دریافت کرده است.

به گزارش تسنیم بنا بر گزارش نشریه صهیونیستی جروزالم‌پست، هرچند شخص نتانیاهو در این تحقیقات مورد ظن قرار نگرفته است، اما یئیر، پسر نتایناهو در ژانویه گذشته شهادت داد که جیمز پاکر به وی هدایایی داد تا بر روی پدرش تأثیر بگذارد.

رون درمر، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز به این علت مورد بازپرسی قرار گرفت که متهم شده است به درخواست نتانیاهو، از جان کری، وزیر امور خارجه پیشین آمریکا خواسته بود تا ویزایی برای میلچان صادر شود.

پربیننده ترین خبرها