انگلیس خواستار تحقیق بین‌المللی در مورد حمله موشکی به ریاض شد

انگلیس خواستار تحقیق بین‌المللی در مورد حمله موشکی به ریاض شد
پنج‌شنبه 18 آبان 1396 - 23:12

معاون خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس ضمن ابراز نگرانی شدید از گزارش‌های مربوط به حمایت موشکی ایران از حمله موشکی اخیر یمنی‌ها به ریاض، ورود بازرسان سازمان ملل به این پرونده را خواستار شد

العالم - عربستان سعودی

«آلیستیر برت» معاون خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس در واکنش به حمله موشکی شنبه شب ارتش یمن به عربستان، از انتشار گزارش‌های مبتنی بر ایرانی بودن این موشک‌ها، ابراز نگرانی کرد.

این هفته پس از آنکه ارتش یمن حمله مرگبار جنگنده‌های سعودی به یک منطقه مسکونی در منطقه «هران» استان «حجه» با بیش از ۶۰ کشته و زخمی را با حمله موشکی به «ریاض» پاسخ دادند، عربستان سعودی ایران را به پشتیبانی از انقلابیون یمن متهم کرد.

جبیر پیش از این مدعی شده بود که ایران ارتش یمن را به موشک‌های بالستیک مجهز کرده است. جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به سازمان ملل با اشاره به محاصره کامل یمن در طول بیش از ۲ سال گذشته، ادعای ریاض را قویاً رد کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا فردای روز حمله، مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران در پس پرده این حمله موشکی بوده است؛ ادعایی که توسط مقامات نظامی ایران رد شد.

معاون خاورمیانه وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای که در همین خصوص منتشر کرده، ضمن تأکید بر لزوم پایان دادن به جنگ یمن و جلوگیری از بروز بزرگ‌ترین فاجعه جهان از انتشار «گزارش‌های مبتنی بر تحویل موشک به حوثی‌ها توسط ایران» ابراز نگرانی شدید کرده است.

این مقام انگلیسی ضمن محکوم کردن حوثی‌ها به خاطر «حمله عامدانه به یک منطقه غیرنظامی» گفته که لازم است بازرسان سازمان ملل در این ماجرا ورود کنند.

در انتهای این بیانیه آمده که انگلیس «کماکان از شرکای خود در منطقه برای حفاظت از خودشان در برابر تهدیدهای امنیتی حمایت می‌کند.»

فارس

پربیننده ترین خبرها