برنامه های ابوظبی برای ایجاد بحران ارزی در قطر و ربودن میزبانی جام جهانی لو رفت

برنامه های ابوظبی برای ایجاد بحران ارزی در قطر و ربودن میزبانی جام جهانی لو رفت
پنج‌شنبه 18 آبان 1396 - 23:18

ایمیل‌ های سفیر امارات در آمریکا که اخیرا منتشر شده از برنامه‌ ریزی‌های امارات برای راه‌ اندازی جنگ اقتصادی علیه قطر و تلاش برای گرفتن میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال، پرده برداشته است.

العالم - آسیا

اسناد جدید که رونوشتی از آن در اختیار پایگاه «اینترسپت» قرار گرفته است، نشان می ‌دهد که جنگ اقتصادی امارات علیه قطر شامل دستکاری در اوراق قرضه و ابزارهای مشتقه برای کاهش ارزش ارز  و افزایش بدهی های دوحه می باشد. 

همچنین این طرح برنامه‌ هایی برای کاهش ارزش اوراق قرضه قطر، افزایش بهای بیمه آنها و در نهایت ایجاد بحران ارزی و کاهش نقدینگی این کشور را شامل می‌ شود. 

به نوشته اینترسپت، بانک «هاویلاند» که متعلق به خانواده یک بانکدار انگلیسی به نام «دیوید راولند» است که ارتباطات نزدیکی با سران امارات، به ویژه، محمد بن زاید ولیعهد امارات متحده عربی دارد، چارچوب کلی این طرح را تهیه کرده است.

اینترسپت در ادامه نوشت، یکی از اهداف این طرح این است که بتوان قطر را وادار کرد در میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال، با امارات شریک شود. 

به نوشته پایگاه مذکور، بانک «هاویلاند» در حال حاضر در تلاش برای ایجاد موسسه مالی جدید با همکاری «صندوق دارایی های حاکمیتی امارات» است.

مهر

پربیننده ترین خبرها