سخنگوی الحشد الشعبی عراق:

هیچ نیرویی در خاک سوریه نداریم/ امنیت ۲۵۰۰ کیلومتر به سمت کربلای معلی را تأمین کردیم

هیچ نیرویی در خاک سوریه نداریم/ امنیت ۲۵۰۰ کیلومتر به سمت کربلای معلی را تأمین کردیم
جمعه 19 آبان 1396 - 14:02

سخنگوی الحشد الشعبی عراق با تأکید بر اینکه شهر بوکمال سوریه را نیروهای این کشور به همراه نیروهای همپیمانشان آزاد کردند به نقش الحشد الشعبی در برگزاری مراسم اربعین حسینی اشاره کرد.

«احمد الاسدی» سخنگوی گروه «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق اعلام کرد که نیروهای این گروه در نبرد آزادسازی شهر بوکمال سوریه حضور نداشته‌اند.

الاسدی تأکید کرد که الحشد الشعبی حتی یک نفر از نیروهای خود را به سوریه نفرستاده است.

وی در یک نشست مطبوعاتی از شهر کربلا گفت: «نیروهای سوری و نیروهای پشتیبان آن بوکمال سوریه را آزاد کردند و الحشد الشعبی با هیچ کدام از نیروهای خود در نبرد آزادسازی [این شهر] حضور نداشته است».

فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه روز گذشته در بیانیه‌ای به صورت رسمی آزادسازی بوکمال را اعلام کرد. 

ارتش سوریه اعلام کرد که آزادسازی بوکمال، دستاوردی راهبردی بود و این آزادسازی ، اعلام سقوط پروژه داعش در منطقه و فروپاشی توهمات حامیان آن و نیز حامیان تجزیه است.

به گزارش پایگاه خبری الحشد الشعبی، در خصوص مراسم اربعین حسینی نیز الاسدی تصریح کرد که این گروه در موفقیت آمیز بودن مراسم اربعین حسینی حضور فعال و چشمگیری داشته است.

به گفته این مسئول، نیروهای الحشد الشعبی امنیت 2500 کیلومتر به سمت کربلای معلی را تأمین کردند.

الاسدی تأکید کرد که این تأمین امنیت از طریق 3 حلقه صورت گرفت به گونه ای که در حلقه های اول و دوم در محور شمال، «کتف الرزازه»، محور جنوب و محور جنوب غرب کربلا 4500 نفر از نیروهای این گروه بسیج شدند.

پربیننده ترین خبرها