سازمان خبرنگاران بدون مرز:

آزادی رسانه‌ها در بحرین برچیده شده است

آزادی رسانه‌ها در بحرین برچیده شده است
جمعه 19 آبان 1396 - 14:54

سازمان خبرنگاران بدون مرز با اشاره به محدودیت های شدید آل خلیفه ضد اصحاب رسانه اعلام کرد: آزادی رسانه ها در بحرین برچیده شده است.

العالم- بحرین 

به نقل از سایت خبرنگاران بدون مرز، سازمان خبرنگاران بدون مرز در بیانیه ای، محاکمه یک خبرنگار و یک  وبلاگ نویس بحرینی به اتهام فعالیتهای تروریستی بدون ارائه هیچ گونه اسناد و ادله محکم را محکوم کرد و صدور حکم های حبس ابد و ۱۵ سال حبس برعلیه آنان را مستبدانه و خودسرانه خواند.

در این بیانیه آمده است نگرانی این سازمان نسبت به وضعیت رسانه ها در بحرین بیش از پیش افزایش یافته چرا که محدودیت دسترسی به اطلاعات همچنان رو به افزایش است و خبرنگاران بازداشت شده مورد برخورد ناشایست قرار گرفته اند.

در این بیانیه به نقل از الکساندر الخازن مدیر بخش خاورمیانه سازمان آمده است : آزادی رسانه ها در بحرین برچیده شده است، محاکمه منتقدان نظام اوج گرفته و فضای آزادی بیان همچنان رو به کاهش است، ما زنگ خطر را به صدا در آورده و از مسوولین بحرین میخواهیم بازداشت و محاکمه خودسرانه خبرنگاران و و وبلاگ نویسان را متوقف سازند، از جمله آنانی که به بهانه مبارزه با تروریسم مورد محاکمه قرار گرفته اند.

دادگاه جنایی بحرین ۳۰ اکتبر (۸ آبان) علی المعراج وبلاگ نویس و محمود الجزیری خبرنگار روزنامه تعطیل شده الوسط را به همراه جمعی دیگر به اتهام فعالیتهای تروریستی به تحمل حبس ابد و ۱۵ سال حبس محکوم نمود.

مهر 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها