آیا 6 آذر 1396 تعطیل رسمی است؟

آیا 6 آذر 1396 تعطیل رسمی است؟
شنبه 20 آبان 1396 - 10:12

دوشنبه 6 آذر مصادف با 8 ربیع الاول به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری و آغاز امامت حضرت مهدی ، تعطیل رسمی است.

العالم _ ایران / سیاسی

طبق بند ح از ماده ۳۷ قانونی به نام قانون «احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور»، هشتم ربیع‌الاول به‌ مناسبت سالروز شهادت امام حسن‌عسکری (ع) و آغاز امامت حضرت‌مهدی (عج)، تعطیل رسمی تعیین شده است.

این قانون در ۱۶ فروردین ۱۳۹۶ در روزنامه رسمی منتشر شده و از آن‌جایی‌که تقویم رسمی موسسه «ژئوفیزیک دانشگاه تهران» به عنوان مرجع تقویم و سررسید رسمی در نیمه‌سال قبل(۹۵) تدوین شده، این تعطیلی در آن قرار نگرفته است.

بنابراین باید گفت که دوشنبه ۶ آذر، مصادف با ۸ ربیع الاول تعطیلی رسمی است.

شایان ذکر است؛ سخنگوی دولت با اشاره به اینکه دولت برای تعطیلی روز ششم آذر به مجلس لایحه داد گفت: روز ششم آذر تعطیل رسمی است.

محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود در 30 آیان ماه سال جاری در پاسخ به این سوال که چرا تعطیلی روز 6 آذر در تقویم نیامده است و موضع دولت نسبت به این تعطیلی چیست، تصریح کرد: دولت خودش این لایحه را به مجلس فرستاد و آن را هم ابلاغ کرد.

وی همچنین افزود: این لایحه مخالفت‌هایی هم داشت اما  موضع دولت نسبت به تعطیلی 6 آذر صریح وشفاف است ولی باید بپرسم که چرا در تقویم نیامده است.

شایان ذکر است؛  علی مطهری نایب‌رئیس مجلس و نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در جلسه علنی روز چهارشنبه (اول آذر) در قالب طرح کاهش تعطیلات رسمی کشور با تعطیلی این روز در سال‌های آینده مخالفت کرد؛ در نهایت طرح پیشنهادی وی و تعدادی دیگر از نمایندگان با قید یک‌فوریت تصویب شد که احتمال لغو تعطیلی هشتم ربیع‌الاول در سال‌های بعد قوت گرفته است.

پربیننده ترین خبرها