کرملین: پوتین و ترامپ در خصوص یک بیانیه مشترک برای سوریه توافق کردند

کرملین: پوتین و ترامپ در خصوص یک بیانیه مشترک برای سوریه توافق کردند
شنبه 20 آبان 1396 - 10:43

سخنگوی کرملین اعلام کرد که رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در حین نشست کوتاه خود در ویتنام،بر تعهد خود به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تأکید کردند و از طرفین درگیر در سوریه خواستند تا در فرایند سیاسی ژنو شرکت کنند.

العالم _ اروپا

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین از توافق «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بر روی یک بیانیه مشترک برای موضوع سوریه خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد که پوتین و ترامپ در حین نشست کوتاه در حاشیه اجلاس «اپک»، بیک بیانیه مشترک درباره سوریه را مورد تأیید قرار دادند.

این سند توسط کارشناسان دو کشور آمریکا و روسیه تهیه شده است و مورد موافقت «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه و «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا قرار گرفته است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز شنبه (امروز) در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد که این بیانیه به طور خاص برای نشست «دا نانگ» محل برگزاری اجلاس اپک آماده شده است.

طبق بیانیه مشترکی که بعد از نشست پوتین و ترامپ صادر شد، رؤسای جمهور روسیه و آمریکا برتعهد خود به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه تأکید کردند و از طرفین درگیر در سوریه درخواست کردند تا در فرایند سیاسی ژنو شرکت کنند.

طبق این بیانیه مشترک درباره سوریه، «رؤسای جمهور دو کشور توافق کردند تا کانال‌های ارتباطی نظامی کنونی را به منظور تضمین امنیت نیروهای مسلح آمریکا و روسیه و همچنین جلوگیری از وقوع رخدادهای خطرناکی حفظ کنند که نیروهای همپیمان دو کشور که با گروه تروریستی داعش مبارزه می‌کنند را در برمی‌گیرد».

طبق این گزارش، ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ همچنین بر تعهد خود برای شکست داعش نیز تأکید کردند.

پربیننده ترین خبرها