آمریکا خواستار احترام به حق حاکمیت لبنان شد

آمریکا خواستار احترام به حق حاکمیت لبنان شد
شنبه 20 آبان 1396 - 20:00

خبرگزاری فرانسه از واشنگتن گزارش داد: آمریکا روز شنبه خواستار احترام به حق حاکمیت لبنان در پی استعفای سعد الحریری از سمت نخست وزیری این کشور شد.

 العالم - آمریکا

براساس این گزارش، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید در بیانیه ای گفت: آمریکا از همه کشورها و طرف ها می خواهد به حق حاکمیت، استقلال و روال پیش بینی شده در قانون اساسی لبنان احترام بگذارند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است، آمریکا، حریری را «شریکی معتمد» می داند و تاکید دارد که نیروهای مسلح لبنان و دیگر نیروهای امنیتی این کشور تنها قدرت های امنیتی مشروع در لبنان است.

در ادامه بیانیه کاخ سفید آمده است: در این برهه حساس، آمریکا با هر گونه تلاش از سوی نیروهای شبه نظامی در لبنان یا نیروهای خارجی برای تهدید ثبات این کشور، تضعیف نهادهای دولتی لبنان یا استفاده از لبنان به عنوان پایگاهی برای تهدید سایرین در منطقه، مخالف است.

بیانیه کاخ سفید تکرار درخواست منتشر شده از طرف رکس تیلرسون وزیر امورخارجه آمریکا بود. تیلرسون به کشورهای دیگر در مورد استفاده از لبنان برای درگیری های نیابتی هشدار داد.

در همین حال، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا اعلام کرد که دولت عربستان باید در مورد نگهداری حریری پاسخگو باشد.

گمانه زنی ها در مورد بازداشت حریری از سوی مقام های عربستان افزایش یافته و این در حالی است که ریاض اعمال فشار بر حریری برای اعلام استعفا یا قرار دادن وی تحت اقامت اجباری را تکذیب می کنند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها