آخرین آمار تلفات زلزله شدید در ایران/ بخش های غربی ایران و خاورمیانه لرزید

آخرین آمار تلفات زلزله شدید در ایران/ بخش های غربی ایران و خاورمیانه لرزید
دوشنبه 22 آبان 1396 - 07:10

براساس آخرین آمار از تلفات زمین لرزه یکشنبه شب در بخش های غربی ایران، تا این لحظه 141 کشته و 866 نفر مجروح شده اند.

العالم ـ ایران

در ایران زلزله ای به بزرگی 7.3 ریشتر شامگاه یکشنبه استان کرمانشاه را لرزاند. شدت این زمین لرزه به حدی بود که در اغلب استان های کشور احساس شد.
محل وقوع استان کرمانشاه - حوالی ازگله - بوده است. این زمین لرزه در ساعت 21 و 48 دقیقه و در طول جغرافیایی 45.9 ، عرض جغرافیایی 34.84 و در عمق 11 کیلومتری زمین روی داده است. همچنین در ادامه ، زمین لرزه هایی به بزرگی 4.6 و 4 ریشتر این منطقه را لرزانده و پس لرزه های این زمین لرزه ادامه دارد.
آخرین اخبار:
سعیدی سخنگوی ستاد مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه شمار تلفات تغییر می کند و احتمال افزایش آمار وجود دارد، افزود :براساس اخرین آمار زمین لرزه یکشنبه شب تا این لحظه 141 کشته و 866 نفر مجروح برجای گذاشته است.
فهرست کشته شدگان براساس شهرها بدین شرح است: ازگل 4 نفر، گهواره 3 نفر،کرند 13 نفر،سرپل ذهاب 97 ، ثلاث 9 نفر، اسلام اباد 13 نفر و قصر شیرین 2 نفر
وزیر کشور در جمع خبرنگاران گفت: بیمارستان های صحرایی در مناطق زلزله زده دایر می شود. نیروهای امدادی و خدماتی با آمادگی کامل در منطقه حضور دارند. مردم به اخبار و ‌گزارش های غیررسمی توجه نکنند.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران کشور درباره آمار مصدومان و ‌کشته شدگان حادثه زلزله در کرمانشاه گفت: متاسفانه این زلزله ۷.۳ ریشتری که در کرمانشاه آمده زلزله بزرگی است.
وی افزود: تلاش شده است که در اولین مراحل همه امکانات بسیج شود، دستگاه های اجرایی و ‌اعضای ستاد همگی در استان تشکیل جلسه داده اند و در تهران در وزارت کشور هم این جلسه تشکیل شده، همچنین استان های مجاور کرمانشاه نیز درحالت آماده باش به سر می برند.
رحمانی فضلی تصریح کرد: برق برخی مناطق قطع شده بود که اکنون ۷۰ درصد آنها وصل شده است، اکنون نیروهای ارتش، سپاه، بسیج، هلال احمر، وزارت بهداشت و وزارت نیرو با آمادگی کامل در منطقه حضور دارند و ‌خود مردم نیز کمک های بسیار خوبی انجام می دهند.
وی خاطرنشان کرد: حجم خرابی زیاد است اما با توجه به زلزله ۴.۵ ریشتری که در فاصله کوتاه تری از قبل آمده بود باعث شده بود مردم در آمادگی بیشتری قرار بگیرند که همین امر باعث شد تعداد کشته ها پایین بیاید.
نیک کردار معاون عمرانی استانداری کرمانشاه پیش از این گفته بود که تعداد کشته ها به 129 تن و مصدومان به 300 نفر رسیده است.
به گفته وی، منبع آمار درباره فوتی های زلزله کرمانشاه، پزشکی قانونی است و اجساد این افراد شناسایی و تحویل گرفته شده است.
اولویت نجات جان مردم زیر آوار است

سخنگوی مدیریت بحران با اشاره به فراهم آمدن امکانات موردنیاز برای زلزله زدگان در استان کرمانشاه گفت: بالگردهای سازمان امداد و نجات با روشن شدن هوا کار خود را آغاز می کنند.
بهنام سعیدی افزود: زمین لرزه به بزرگی 7.3 ریشتر بود که با توجه به شدت این زلزله، میزان تلفات و خسارت در مناطق روستایی باید بیشتر باشد.
وی با اشاره به احتمال تغییر آمار تلفات اظهار کرد: در دالاهو 9 نفر، سرپل ذهاب 10، ثلاث 5 نفر ، قصرشیرین 2 نفر جان خود را از دست داده اند. همچنین مجروحان 200 نفر گزارش شده است.
سخنگوی مدیریت بحران کشور تصریح کرد: این آمار تغییر می کند و عوامل امداد و نجات در تلاش برای بیرون آوردن مجروحان هستند.
زلزله 4.5 ریشتری کرمانشاه را لرزاند
زلزله ای به بزرگی 4.5 ریشتر بخش هایی از استان کرمانشاه را لرزاند.
شبکه لرزه نگاری وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران از وقوع زلزله ای به بزرگی 4.5ریشتر در استان کرمانشاه خبر داد.
این زمین لرزه یکشنبه 21 آبان - در ساعت 21 و 5 دقیقه و 21 ثانیه رخ داد.
به گزارش شبکه لرزه نگاری، مرکز این زلزله 34.86 شمالی و 45.81 شرقی و در عمق 8 کیلومتر بوده است.
همچنین حد فاصله این زلزله 4 کیلومتری ازگله، 34 کیلومتری تازه آباد استان کرمانشاه و 39 کیلومتری حلبچه عراق گزارش شده است.

پربیننده ترین خبرها