دادگاه بین‌المللی متجاوزان جنسی علیه مسلمانان روهینگیا را مجازات می کند

دادگاه بین‌المللی متجاوزان جنسی علیه مسلمانان روهینگیا را مجازات می کند
دوشنبه 22 آبان 1396 - 10:28

یک مقام ارشد سازمان ملل قصد دارد مساله آزار و اذیت مسلمانان روهینگیا به خصوص خشونت جنسی و شکنجه را در دادگاه بین‌المللی کیفری مطرح کند.

العالم ـ آسیا

به گزارش رویترز، پرامیلا پاتن نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در خشونت جنسی در سحنانی تاکید کرد: مساله آزار و اذیت علیه اقلیت مسلمان روهینگیا به خصوص خشونت جنسی و شکنجه را در دادگاه بین المللی کیفری مطرح و دنبال خواهم کرد.

نماینده دبیر کل سازمان ملل در ادامه تصریح کرد: حدود 10 میلیون دلار کمک فوری برای تامین نیازهای بازماندگان از خشونت های جنسی در استان راخین لازم است.

وی این اظهارات را در پایتخت بنگلادش پس از یک سفر سه روزه به منطقه کاکس بازار در مرز میانمار بیان کرده است.

پاتن در این منطقه با زنان و دحترانی دیدار و گفتگو کرده است که از جمله صدها هزار روهینگیایی به شمار می روند که به دنبال پناه گرفتن در بنگلادش هستند.

بیش از 600 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا از 25 اوت تاکنون بر اثر اقدامات سرکوب گرایانه و خشونت آمیز ارتش و نیروهای امنیتی میانمار مجبور به فرار به بنگلادش شده اند.

در ماه سپتامبر آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل اوضاع در استان راخین را پاکسازی قومی ارزیابی و توصیف کرده است.

وی اظهار داشت: زمانی که به نیویورک بازگردم ، این مساله را با دادستان و رئیس دادگاه بین المللی کیفری در میان خواهم گذاشت که آیا ارتش میانمار را می توان به خاطر این جنایات، پاسخگو کرد یا نه. خشونت جنسی به صورت سازمان یافته و هدایت شده بوده و توسط نیروهای مسلح میانمار انجام گردیده است.

این مقام ارشد سازمان ملل گفت: وضعیت منطقه کاکس بازار را به اطلاع دبیر کل سازمان ملل خواهم رساند و دفتر من نیز در گزارش سالیانه خود که قرار است ماه مارس به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شود، بخش ویژه ای را به میانمار اختصاص می دهد.

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، پاتن تصریح کرد: اقدامات وحشیانه خشونت جنسی در چارچوب آزار و اذیت دسته جمعی رخ داده است که شامل کشتار بزرگسالان و کودکان، شکنجه، سوزاندن و غارت روستاها بوده است.

وی در ادامه افزود: از زمان ورود نخستین آوارگان روهینگیا به بنگلادش در ماه اوت، متخصصان خشونت جنسی ، خدمات لازم را به بیش از 1644 قربانی خشونت های جنسی ارائه کرده‌اند که این افراد تنها بخش کوچکی از یک کوه یخی بزرگ هستند. ما برای مقابله با این بحران انسانی نیاز به کمک جامعه خیرین بین المللی داریم. بار آنقدر سنگین است که دولت بنگلادش به تنهایی قادر به تحمل آن نیست. ما خواستار کمک بین المللی فوری 10 میلیون دلاری هستیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها