هشدار قطر در باره تنش عربستان با ایران و بحرانی که منطقه تحمل آن را ندارد

هشدار قطر در باره تنش عربستان با ایران و بحرانی که منطقه تحمل آن را ندارد
دوشنبه 22 آبان 1396 - 13:35

وزیر خارجه قطر با اشاره به اینکه ایران همسایه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است، گفت که تنش بین تهران و ریاض به بحران جدیدی که منطقه تحمل آن را ندارد، منجر می شود.

العالم ـ آسیا

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر می‌گوید که «اتخاذ هر گونه رفتار تنش‌آمیز بین عربستان و ایران احتمالا به ایجاد بحران جدیدی منجر می‌شود که منطقه تاب تحمل آن را ندارد».

آل ثانی در مصاحبه با شبکه تی آر تی ترکیه افزود که ایران همسایه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است و ما منافع مشترکی با آن داریم و بایستی بحران به وجود آمده نیز از طریق گفت‌وگو حل شود.

وی با بیان این که منطقه در وضعیت متشنج، کشمکش و اظهارنظرهای تنش‌آمیز بسر می‌برد، افزود: کشورهای محاصره‌کننده قطر هنوز دست از تشدید تنش با دوحه برنداشته‌اند و با گفت‌وگو مخالفت می‌کنند.

آل ثانی گفت: درایت کافی در منطقه برای متوقف کردن تنش موجود و مقابله با ماجراجویی‌های سیاسی وجود ندارد.

وزیر خارجه قطر ابراز امیدواری کرد که اعتماد به شورای همکاری خلیج‌فارس باز گردد و در عین حال گفت که این اعتماد هرگز همانند سابق نخواهد شد مگر اینکه معیارهای روشن و شفافی داشته باشد.

وی با اشاره به طرف‌های مختلف بحران لبنان، اوضاع این کشور را دارای حساسیت خاص برشمرد و بر پرهیز از مداخله در امور داخلی لبنان تأکید کرد.

پربیننده ترین خبرها