مجلس، صرفه اقتصادی قاچاق کالا را هدف گرفت

مجلس، صرفه اقتصادی قاچاق کالا را هدف گرفت
دوشنبه 22 آبان 1396 - 18:33

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تمهیدات این کمیسیون برای کاهش قاچاق کالا را تشریح کرد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

محمد حسن‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزئیات جلسه عصر امروز(دوشنبه 22 آبان) این کمیسیون گفت: در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مجلس که تمامی اعضای کمیسیون نیز حضور  داشتند، لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در بخشی از جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس، حدود 6 ماده از لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا تصویب شد که براساس مهم‌ترین بخش از این مصوبات، تعریفی از ارزش کالای قاچاق به منظور کاهش قاچاق و جریمه قاچاقچیان در نظر گرفته شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: در قانون مبارزه با قاچاق کالا آمده است که ارزش حقوق عوارض به اضافه سایر هزینه‌ها بر روی قیمت‌گذاری کالای قاچاق و بالاترین نرخ ارز تعیین شده از سوی بانک مرکزی برای تعیین میزان جریمه قاچاقچیان در نظر گرفته شده که در جلسه امروز کمیسیون اقتصادی مقرر شد بالاترین نرخ ارز اعلامی از سوی بانک مرکزی به میزان جریمه واردت‌کنندگان کالای قاچاق برای کاهش قاچاق در فرآیندی کوتاه‌مدت مدنظر قرار گیرد.

به گزارش تسنیم، حسن‌نژاد تصریح کرد: براساس اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا می‌خواهیم جریمه را برای قاچاقچیان طوری در نظر بگیریم که روند قاچاق کالا کُند شده و برای محکوکیت فرد زودتر بتوان از دادگاه حکم گرفت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: هدف ما در کمیسوین اقتصادی از اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا به‌طور مسلم این است که قاچاق کالا کاهش یابد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها