افشاگری درباره چگونگی نجات داعش ها از محاصره بدست عوامل امريكا در شهر رقه

افشاگری درباره چگونگی نجات داعش ها از محاصره بدست عوامل امريكا در شهر رقه
سه شنبه 23 آبان 1396 - 06:09

رسانه ها در انگلیس اعلام کردند  در استانه بازپس گیری شهر رقه از دست تروریستها، دهها عضو خارجی داعش به همراه 10 کامیون اسلحه ، مهمات و مواد منفجره با همکاری شبه نظامیان مورد حمایت امریکا از شهر رقه خارج شدند و نجات یافتند.

شبکه خبر بی بی سی اعلام کرد: اعضای خارجی داعش، بلافاصله پس از خروج از شهر رقه پراکنده  و برخی از آنان موفق به عبور از مرز ترکیه نیز شدند. 
این شبکه افزود: حدود دویست و پنجاه تروریست داعشی که در رقه در محاصره نیروهای مقاومت بودند  نیز در تبانی با شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا اجازه یافتند همراه غیر نظامیان از شهر بگریزند و نجات یابند. 
بنا بر این گزارش  این تروریستها به همراه بیش از چهارهزار نفر از ساکنان غیرنظامی شهر رقه که عمدتا از خانواده های انان بودند با حدود یکصد اتوبوس از محاصره خارج شدند و نجات یافتند.
ائتلاف به سرکردگی امریکا در آستانه تصرف رقه، اعلام کرده بود که به هیچ یک از اعضای  داعش اجازه خروج از شهر را نمی دهد و این پیکارجویان یا باید خود را تسلیم کنند یا بمیرند.
بی بی سی بر وجود  شواهدی تاکید دارد که نشان می دهد برخی از فرماندهان کُرد و عرب متحد آمریکا، در معامله ای با داعش اجازه خروج دهها نفر از آنان را  از شهر دادند.
از سه سال پیش  شهر رقه با حدود دویست هزار جمعیت به دست تروریستهای جبهه النصره و ارتش ازاد سوریه افتاد و از دو سال پیش نیز داعش کنترل ان را در اختیار گرفت و رقه را پایتخت خود اعلام کرد ه بود.

پربیننده ترین خبرها