صدای طبل جنگ به گوش می رسد!/ نشست محرمانه گانگسترهای آمریکایی و اسرائیلی

صدای طبل جنگ به گوش می رسد!/ نشست محرمانه گانگسترهای آمریکایی و اسرائیلی
سه شنبه 23 آبان 1396 - 09:57

روسای ستاد ارتش آمریکا و اسرائیل اخیرا در یکی از کشورهای اروپایی به طور محرمانه با یکدیگر دیدار کرده و محور گفت وگوهای آنان بر افزایش نفوذ منطقه‌ای ایران متمرکز بود.

العالم ـ گزارش 

به گزارش روزنامه رای الیوم، در اوج تنش در جبهه شمالی و جنوبی و اخبار متعدد در مورد احتمال رویارویی نظامی جدید بین حزب الله لبنان و اسرائیل، منابع امنیتی بلندپایه در تل آویو فاش کردند که گادی ایزنکوت رئیس ستاد ارتش اسرائیل روز جمعه گذشته در یکی از کشورهای اروپایی با ژنرال ژوزف دانفورد رئیس ستاد ارتش آمریکا دیدار کرد.

محور گفت وگو بین این دو در خصوص نقش رو به رشد ایران در منطقه وبرنامه ریزی برای تشکیل پایگاه هوایی و زمینی در خاک سوریه متمرکز بود.

در همین ارتباط «رانی دانیل» کارشناس مسائل نظامی در شبکه دوم تلویزیون اسرائیل گفت، به نظر می رسد در دو هفته اخیر رخدادهای جدیدی در منطقه به وقوع پیوست و در پی آن  این نشست به طور غیرمنتظره بین دانفورد که عملا فرمانده سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است و آیزنکوت برگزار شد.

منابع آگاه در این خصوص فاش کردند کمتر از دو هفته پیش این دو در بروکسل پایتخت بلژیک با یکدیگر ملاقات کردند.

از سوی دیگر «آوی گبای» رئیس حزب کار اسرائیل با ابراز نگرانی از تحولات عربستان و لبنان گفت: ما ابزاری در دست عربستان نیستیم و آنچه بین آن و لبنان در جریان است، بسیار نگران کننده است و چه بسا این وضعیت به وخامت هرچه بیشتر منتهی شود تا جایی که اسرائیل خود را در جنگی ببیند که متعلق به آن نیست.

به گزارش تسنیم به نقل از رای الیوم، در همین حال «یسرائیل کاتس» وزیر اطلاعات اسرائیل چندی پیش با بیان اینکه بشار اسد رئیس جمهور سوریه با ایجاد پایگاههای نظامی ایران در کشورش موافقت کرده است، آن را تهدیدی برای اسرائیل در طولانی مدت برشمرد.

به گفته او سوریه  و ایران این روزها در آستانه امضای توافقنامه طولانی مدت هستند که به موجب آن ایران نیز مانند توافق بین بشار اسد و روسیه، اجازه می یابد در سوریه پایگاه نظامی داشته باشد. وی به منبع این اطلاعات اشاره ای نکرد و توضیحی در مورد آن نداد.

پربیننده ترین خبرها