واشنگتن پست تحلیل کرد؛

ترامپ در مسیر رکورد شکنی عجیب

ترامپ در مسیر رکورد شکنی عجیب
سه شنبه 23 آبان 1396 - 14:22

بررسی سخنان و پیام‌های ترامپ نشان می‌دهد که اگر با همین سرعت ادامه دهد، تا پایان سال اول ریاست جمهوری‌اش می‌تواند رکورد دو هزار ادعای نادرست یا گمراه‌کننده را بشکند.

العالم ـ آمریکا

به گزارش واشنگتن‌پست، تحلیل سخنان و پیام‌های رئیس جمهوری آمریکا و راستی‌آزمایی آن‌ها نشان می‌دهد که ترامپ در 35 روز گذشته به طور متوسط، روزانه 9 ادعای نادرست یا گمراه‌کننده بیان کرده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که طی 298 روزی که از ریاست جمهوری ترامپ گذشته است، وی در مجموع 1628 ادعای گمراه‌کننده یا نادرست بیان کرده است، که میانگین روزانه آن برابر با 5.5 ادعا است. انتظار می‌رود که ترامپ اگر به همین روند ادامه دهد، تعداد ادعاهای نادرست یا گمراه‌کننده وی تا پایان سال اول ریاست جمهوری‌اش به 1999 مورد برسد. با این حال، واشنگتن‌پست نوشته است که ترامپ اگر سرعت یک‌ماهه اخیر خود را حفظ کند به راحتی می‌تواند عدد دو هزار را رد کند.

به گزارش تسنیم، در گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است که ترامپ به تکرار ادعاهای خود تمایل دارد؛ و دستکم 50 مورد ادعا وجود دارد که وی دستکم سه مرتبه یا بیشتر آن‌ها را تکرار کرده است. رکوردِ بیشترین تکرار برای یک ادعای ترامپ، به 60 مرتبه می‌رسد که راجع به قانون مراقبت‌های بهداشتی موسوم به «اوباما کر» است.

به نوشته واشنگتن‌پست، ترامپ معمولا از حوادث با تصمیمات تجاری که پیش از وی اتخاذ شده‌اند نیز نهایت استفاده را می‌برد و از آن‌‌ها به نفع خود بهره‌برداری می‌کند. ترامپ دستکم در 55 مورد ادعا کرده که توانسته است سرمایه‌گذاری را جذب کرده و ایجاد اشتغال کند، در حالی که تمامی این موارد پیش از دوران وی اعلام شده‌اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها