لاوروف:حضور ایران در سوریه مشروع است / روسیه قولی درباره خروج نیروهای ایران از سوریه نداده است

لاوروف:حضور ایران در سوریه مشروع است / روسیه قولی درباره خروج نیروهای ایران از سوریه نداده است
سه شنبه 23 آبان 1396 - 15:46

وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر «مشروع» بودن حضور ایران در سوریه، تاکید کرده که مسکو قولی برای خروج نیروهای حامی ایران از سوریه نداده است.

العالم - سوریه

وزیر خارجه روسیه امروز سه شنبه درباره حضور نیروهای ایران در سوریه و موضع مسکو در این باره اظهارنظر کرد.

دو روز پس از توضیحات کرملین در خصوص بیانیه مشترک ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ درباره سوریه، وزیر خارجه روسیه هم درباره موضع مسکو در قبال حضور ایران در سوریه اظهارنظر کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا و همتای روسی او پس از دیدار در حاشیه اجلاس اخیر «اَپِک» در ویتنام بیانیه مشترکی درباره سوریه صادر کردند.

در این بیانیه، آنها بر عزم خود برای مبارزه با داعش در سوریه تأکید کرده و توافق کردند تا از کانال‌های ارتباطی میان ارتش‌های دو کشور برای تضمین امنیت حمایت کنند.

علاوه براین پوتین و ترامپ در این بیانیه تأکید کرده‌اند که بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد.

سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به برخی ابهامات مطرح شده درباره بیانیه اخیر روسای جمهور روسیه و آمریکا درباره سوریه تأکید کرد که متن این بیانیه طوری تنظیم شده که قابل تفسیر نیست.

وزیر خارجه روسیه ضمن تاکید بر «مشروع» بودن حضور ایران در سوریه، تاکید کرده که مسکو قولی برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه نداده است.

حال، امروز وزیر خارجه روسیه درباره بیانیه اخیر مشترک پوتین و ترامپ، تاکید کرد که از نظر مسکو، حضور ایران در سوریه «مشروع» است.

سرگئی لاوروف همچنین اعلام کرد که روسیه برای تضمین خروج نیروهای حامی ایران از سوریه، قولی نداده است.

پربیننده ترین خبرها