سردار حيدري :

آواربرداری تقریباً به اتمام رسیده است/ امدادرساني به روستاها شروع شده است/ کمبود چادر نداریم مشکل در توزیع بود

آواربرداری تقریباً به اتمام رسیده است/ امدادرساني به روستاها شروع شده است/ کمبود چادر نداریم مشکل در توزیع بود
سه شنبه 23 آبان 1396 - 18:30

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بيان اينكه آواربرداری تقریباً به اتمام رسیده است، گفت: امدادرساني به روستاها نيز شروع شده است.

العالم - گوناگون

کیومرث حیدری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی از همدان به منطقه زلزله‌زده سرپل ذهاب با بیان اینکه مسوولیت منطقه سرپل ذهاب با نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: در بخش‌های خدمات امدادی بیمارستان تخصصی ایجاد کردیم که یک بیمارستان در قصر شیرین و یک بیمارستان در سرپل ذهاب راه‌اندازی شده و حتی عمل‌های جراحی سنگین نیز در این بیمارستان‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به حضور نیروهای زمینی ارتش در تخلیه مجروحین، گفت: در بعد تخلیه مجروحان 971 مصدوم تخلیه و 550 سورت پروازی هوانیروز انجام شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: اسکان خانواده‌ها از موضوعات مهم است که دو شب پیگیر این موضوع هستیم؛ آبرسانی و تامین منابع آب زلزله‌زدگان نیز در اولویت است.

وی با بیان اینکه چهار تیپ برای آواربرداری و امدادرسانی حضور دارند، افزود: در مجموع امشب مهمترین بحث امنیت و اسکان زلزله‌زدگان است که امیدواریم به خوبی انجام شود.

حیدری با تأکید بر اینکه معتقدم آواربرداری تقریباً به اتمام رسیده است، تصریح کرد: سگ‌های جسدیاب و دستگاه‌های اسکن زمین و جسدیابی را به منظور پاکسازی از اجساد و زنده‌یابی به این منطقه منتقل کرده‌ایم.

وی به نجات یک کودک زنده از زیر آوارها اشاره کرد و ادامه داد: نجات یک کودک زنده صبح امروز صورت گرفت؛ استفاده از سگ‌های زنده‌یاب و دستگاه‌ها نیز به منظور شناسایی افراد زنده مدفون در زیر آوار است.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در خصوص امدادرسانی به روستاها نیز گفت: رسیدگی به روستاها تقسیم‌بندی شده و البته به آنها نیز امدادرسانی می‌کنیم؛ امداد به روستاها نیز شروع شده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه کمبود چادر نداریم بلکه مشکل در توزیع بود، خاطرنشان کرد: این مشکل با مدیریت حل شد؛ شناسایی معتمدین و نقاط نصب چادر انجام شده است.

حیدری با بیان اینکه شهر بین چهار تیپ حاضر در منطقه سرپل ذهاب تقسیم شده است، یادآور شد: هر تیپ منطقه مخصوص خود را پوشش می‌دهد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها