لحود: آمريكا و عربستان، مجری خواسته‌های اسرائیل هستند

 لحود: آمريكا و عربستان، مجری خواسته‌های اسرائیل هستند
چهارشنبه 24 آبان 1396 - 01:42

رئیس جمهور سابق لبنان تاکید کرد که سعد حریری برای اعلام استعفای خود آزاد نبوده و اختیاری نداشته است.

العالم - لبنان

امیل لحود در گفتگو با شبکه تلویزیونی المیادین با اشاره به اینکه سعد حریری، نخست وزیر لبنان مجبور به استعفا شده است، گفت: حریری به لبنان باز خواهد گشت و پس از تقدیم استعفانامه کشور را ترک خواهد کرد.

لحود افزود: کسی که در پشت پرده سخنان سعد حریری قرار دارد به دنبال آن است که ما را وارد فتنه ای کند که همگی در آن بازنده هستند.

وی ادامه داد: مشکل ما از آمریکا و اسرائیل و اغلب کشورهای حوزه خلیج فارس آغاز می شود.

رئیس جمهور پیشین لبنان افزود: در ابتدای بحران بیم آن بود که لبنان به فتنه جدیدی کشیده شود و این هدفی بود که دشمن از خروج سعد حریری دنبال می کرد.

لحود تصریح کرد که حریری باید به لبنان برگردد و استعفای خود را رسما تقدیم کند و این موضوعی است که میشل عون و دولت لبنان و مردم این کشور خواستار آن هستند.

وی افزود: دشمنان در جنگ همه جانبه ای که علیه سوریه به راه انداختند و در این راه میلیاردها دلار خرج کردند با شکست مواجه شدند و اکنون با به راه انداختن فتنه جدیدی در لبنان می خواهند شکست خود را جبران کنند.

لحود با اشاره به اینکه فشارهایی که علیه لبنان وارد می شود با خواست و دستور اسرائیل و آمریکا صورت می گیرد گفت: سیاست "بی طرفی" به نفع اسرائیل خواهد بود که خواستار نابود کردن مقاومت لبنان است.

وی افزود: آمریکا و عربستان مجری خواسته های اسرائیل هستند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها