سفير آمريكا: واشنگتن و مسکو می‌توانند روابط دوستانه‌ داشته باشند

سفير آمريكا: واشنگتن و مسکو می‌توانند روابط دوستانه‌ داشته باشند
چهارشنبه 24 آبان 1396 - 06:54

سفیر آمریکا در روسیه گفت، مسکو و واشنگتن می توانند به سطحی از روابط دوستانه راه یابند که امکان حرکات همراستا برای آنها ایجاد کند.

العالم - اروپا

به گزارش ایتارتاس از مسکو، جان هانتزمن سفیر آمریکا در روسیه در پاسخ به سئوالاتی در شبکه های اجتماعی درباره آنچه که وی را در روسیه شگفت زده کرده یا بر وی تاثیر گذاشته گفته است مسکو و واشنگتن می توانند به سطحی از روابط دوستانه راه یابند که امکان حرکات همراستا برای آنها ایجاد کند.

جان هانتزمن خاطرنشان کرد: در خیلی از موارد؛ و مهم تر از همه خوشامد گویی گرم مردم روسیه هنگام رسیدن ما برای مسئولیت های جدیدمان فراتر از آنچه پیش بینی می کردم.

وی گفت: در بسیاری از نشست های خود با مقامات و همتایان روس، تبادل نظر کردیم و درباره تفاوت ها و نیز درباره علایق مشترک صحبت کردیم.

سفارت آمریکا به طور سنتی ویدئوهایی را که در آن پاسخ های سفیر اعلام شده در شبکه های اجتماعی منتشر می کند.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که وزارت امور خارجه روسیه اخیرا اعلام کرد دستور مقامات آمریکایی مبنی بر تخلیه اماکن دیپلماتیک این کشور در واشنگتن و سان فرانسیسکو، یک اقدام خصمانه آشکار است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه که در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر شده آمده است: ما از مقامات آمریکایی درخواست می کنیم تا دیدگاه خود را تغییر دهند و وضعیت اماکن دیپلماتیک روسیه را هر چه سریعتر به حالت قبل باز گردانند.

اعلام این موضوع در حالی است که دیپلمات های روسیه چندی پیش اقدام به تخلیه سه ساختمان دیپلماتیک این کشور در آمریکا کردند. از جمله این اماکن می توان به کنسولگری شش طبقه روسیه در سان فرانسیسکو اشاره کرد.

تخلیه اماکن دیپلماتیک روسیه پس از آن صورت گرفت که مقامات آمریکایی دستوری را مبنی بر تخلیه این اماکن صادر کردند. این اقدام آمریکا در تلافی اقدام مسکو در کاهش حضور دیپلماتیک آمریکا در روسیه صورت گرفت.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها