اردوغان: آنکارا به کمک نظامی به قطر ادامه دهد

اردوغان: آنکارا به کمک نظامی به قطر ادامه دهد
چهارشنبه 24 آبان 1396 - 21:41

رئیس جمهور ترکیه در سفر به قطر بر تداوم کمک نظامی به این کشور تاکید کرد.

العالم - ترکیه

صدا و سیما به نقل از خبرگزاری رسمی قطر -- رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه که به قطر سفر کرده است روز چهارشنبه وعده داد آنکارا به کمک نظامی به این کشور ادامه دهد. این در حالی است که بحران بی سابقه‌ای در خلیج فارس از ماه ژوئن بین دوحه و ریاض ادامه دارد.

اردوغان همچنین اعلام کرد بخش خصوصی ترکیه برای کمک به دوحه در طرح های ساخت و ساز جام جهانی 2022 فوتبال که در قطر برگزار می شود آماده است.

در این سفر؛  رئیس جمهور ترکیه با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر دیدار کرد. اردوغان همچنین از امضای چند توافقنامه بین دو کشور در بخش های مالی، گردشگری و تحقیقاتی خبر داد. همچنین اردوغان بر ادامه حمایت ترکیه از حکومت قطر در زمینه های مختلف به ویژه صنعتی و نظامی تاکید کرد. ترکیه یک پایگاه نظامی در قطر احداث کرده است که حدود 3000 نظامی می توانند در آن مستقر شود. 

این دومین سفر اردوغان به قطر از آغاز تنش بین ریاض و دوحه است که از آن پنج ماه می گذرد. عربستان سعودی و چند متحد ریاض پنجم ژوئن 2017 روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند و دوحه را به حمایت از گروه های تروریستی و نزدیک شدن به ایران متهم کردند. قطر این اتهامات را رد کرده است. عربستان به ویژه ارتباط هوایی و دریایی با قطر را قطع کرده و تنها راه زمینی این کشور را نیز بسته است.اردوغان قبل از دیدار از دوحه به کویت سفر کرد که تلاش کرده است در این بحران میانجیگری کند. قطر و ترکیه روابط تنگاتنگ دارند.

پربیننده ترین خبرها