زلزله ای ویرانگر همراه با یک "سونامی" به زودی در این کشور عربی!

زلزله ای ویرانگر همراه با یک
چهارشنبه 24 آبان 1396 - 22:45

یک کارشناس زلزله هشدار داد که به زودی زمین لرزه شدیدی در سرزمین های عربی رخ خواهد داد و کشته ها و ویرانی های زیادی را بر جای خواهد گذاشت. به گفته وی این زمین لرزه بدنبال وقوع زلزله شدید در منطقه مرزی میان ایران و عراق و گسترش پس لرزه های آن تا کویت و عربستان اتفاق خواهد افتاد.


العالم فلسطین اشغالی

"امیر یاهاف" مدیر کمیته نظارت در کابینه رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه زمین لرزه آینده بیش از هفت هزار کشته و 370 هزار زخمی بدنبال خواهد داشت، گفت: موضوع وقوع زمین لرزه ای شدید در فلسطین چیزی به جز مسئله کنونی نیست.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی "معا" به  نقل از این مسئول رژیم اشغالگر قدس، در این زمین لرزه بیش از 28 هزار خانه و ساختمان به طور کامل ویران و به بیش از 290 هزار خانه و ساختمان دیگر خسارت جزئی وارد خواهد شد. ساختمان های ساخته شده در پیش از سال 1980 میلادی از جمله این موارد است که منجر به آوارگی 170 هزار نفر خواهدشد.

به گفته یاهاف "اسرائیل" آمادگی کامل برای رویارویی با این زلزله ویرانگر و سونامی شدید را ندارد بنابراین تلاش می کنیم که با تقویت ساختمان ها و آگاهی بخشی به مردم از شدت آسیب های آن بکاهند.

هویستیتر از مرکز ژئوفیزیک با یاهاف درباره وقوع حتمی این زلزله موافق است اما کسی نمی تواند بگوید که چه وقت رخ خواهد داد.

فلسطین در طول تاریخ با چندین زمین لرزه ویرانگر مواجه بوده که قوی ترین آن در 11 جولای 1927 به قدرت 6.2 دیشتر بود که علاوه بر ویرانی های بسیار، بیش از 300 کشته و 400 زخمی برجا گذاشت.

221

پربیننده ترین خبرها