پاسخ قاطع ایران به اتهامات نماینده سعودی در سازمان ملل

پاسخ قاطع ایران به اتهامات نماینده سعودی در سازمان ملل
شنبه 27 آبان 1396 - 07:50

رایزن جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در پاسخ به اتهامات نماینده سعودی علیه کشورمان گفت: ایدئولوژی تکفیری، زاده سعودی هاست و عربستان باید نتایج انتخاب غلط خود را بپذیرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمد حسنی نژاد پیرکوهی در استفاده از حق ایران برای دفاع نسبت به قطعنامه حقوق بشری که علیه کشورمان تصویب شده بود، در کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، افزود: من از حق پاسخ به صحبت هایی که هیات سعودی در زمان بررسی پیش نویس قطعنامه های ال.41 و ال. 54 مطرح کرد، استفاده می کنم.
وی ادامه داد: نخست، مشورت کانادا با عربستان- مهد دموکراسی و حقوق بشر ! درباره قطعنامه ایران یک طنز تلخ است. مانند این است که کسی با عزرائیل در مورد ارزش حیات صحبت کند.
رایزن نمایندگی جمهوری اسلامی اضافه کرد: دوم، حمایت سعودی از گروه های تروریستی، جدایی طلب و فرقه پروری که روزی متحد نزدیک صدام حسین بود برای ما تعجب آور نیست اما این باید برای کشورهایی که تاریخ را فراموش کرده‌اند یا در برابر دیکتاتورها بی تفاوت بوده اند یا حتی تلویحا از آنها حمایت کرده اند، زنگ خطری باشد که برخی دقیقا همان راهی را می روند که صدام رفت.
حسنی نژاد اظهار کرد: سوم، به سختی موردی حماقت آمیزتر از این در دنیای سیاست دیده می شود که عربستان سعودی، فرقه گرایی و تعصب ذاتی خود را به عنوان حمایت از حقوق بشر طرح کند. نمی توان خطر مسموم ایدئولوژی تکفیری، زاده عربستان را دست کم گرفت.
وی تصریح کرد: ایدیولوژی تکفیری متولد سعودی مانند یک گونه مهاجم عمل می کند که می خواهد تمامی گونه‌های دیگر را منقرض کند. دولت سعودی، خیریه های سعودی و سازمان های تحت حمایت سعودی همچنان حامی این سم مهلک هستند که سخت افزار و نرم افزار لازم برای تروریسم و افراطی گری را تامین می کند.
رایزن ایران اضافه کرد: پول و طرز تفکر سعودی بعد از 2003، نه تنها اسامه بن لادن، بلکه 15 تن از 19 نفر عاملان 11 سپتامبر را خلق کرده است، بیش از هر کشور دیگری بمب گذارهای انتخاری به محل های درگیری، از جمله به سوریه فرستاده است و بیش از هر کشور دیگری تروریست های خارجی داعش را تامین کرده است.
حسنی نژاد یادآور شد: این باید روشنگر باشد که داعش بعد از برپایی مدارسش کتاب های آموزشی سعودی را برگزید. از 12 کتاب چاپ داعش، هفت جلد آنها به قلم موسس ایدئولوژی تکفیری سعودی بوده است. افکار و ایده های داعش و دیگر سازمان های مشابه تروریستی،‌ برگرفته از اصول و افکار سعودی است.
رایزن ایران همچنین افزود: صحبت هایی که پیش از این مطرح کردم به اندازه کافی برای نشان دادن سطح تمدن سعودی کافی بود. دروغ ها و حرف های فریبکارانهی نماینده سعودی این حقیقت را عوض نمی کند که سعودی پشت سر تروریسم و ایدئولوژی ترویستی که آن را تغذیه می کند، قرار دارد.
حسنی نژاد اضافه کرد: سعودی ها با ترویج ایدئولوژی تکفیری و متعصبانه خود کثرت گرایی، مدارا و تسامح را هدف قرار داده و از این طریق زمینه ای مستعد برای جنایات گسترده بشری، نقض حقوق بشر و تروریسم ایجاد کرده است.
وی تاکید کرد: باید سعودی ها را از تمسخر و سوء استفاده از مجامع بین المللی بازداشت. صحبت های آنها در حمایت از مدارا و حقوق بشر، تمسخر تام انسانیت، حقوق بشر، عدالت و صلح است.
رایزن ایران خاطرنشان کرد: سعودی ها می توانند به یک ربات شهروندی اعطا کنند اما نمی توانند برای همیشه دنیا را با منحرف کردن توجه از سابقه نفرت انگیز نقض حقوق بشری خود به تمسخر بگیرند.
حسنی نژاد افزود: سعودی ها نمی توانند برای همیشه از طریق بازی با 'کارت ایران' ورود خود به جنگ های تجاوزکارانه، زورگویی منطقه ای، رفتار بی ثبات ساز و اقدامات تحریک آمیز را توجیه کنند و به طرز احمقانه ای دیگران را مقصر نتایج اعمال خودشان بدانند. شاید زمان آن رسیده است که عربستان سعودی نتایج انتخاب های غلط خود را بپذیرد.

پربیننده ترین خبرها