فرمانده فرماندهی راهبردی آمریکا: در برابر دستور غير قانونی ترامپ برای حمله هسته ای مقاومت می كنم

فرمانده فرماندهی راهبردی آمریکا: در برابر دستور غير قانونی ترامپ برای حمله هسته ای مقاومت می كنم
يکشنبه 28 آبان 1396 - 06:00

 سی بی اس نیوز نوشت: فرمانده ارشد هسته ای آمریکا می گوید در برابر دستور غیرقانونی ترامپ برای حمله هسته ای مقاومت می کنم.

به گزارش پایگاه اینترنتی سی بی اس  نیوز، روز شنبه فرمانده ارشد هسته ای آمریکا گفت: اگر دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا دستور حمله هسته ای صادر کند او در مقابل این فرمان خواهد ایستاد.
وی معتقد است که چنین فرمانی غیر قانونی است و ابراز امیدواری کرد (که در صورت مواجهه با چنین فرمانی) راه حل دیگری برای آن پیدا کند. 
سی بی اس نیوز افزود: روز شنبه،جان هایتن، ژنرال نیروی هوایی و فرمانده فرماندهی راهبردی ایالت متحده آمریکاSTRATCOM  خطاب به حاضرین در نشست امنیت بین الملل هلیفکس در مرکز استان نوا اسکوشیا کانادا  گفت:  او به این مسئله زیاد فکر کرده است که اگر دونالد ترامپ دستور چنین حمله غیرقانونی را بدهد به او چه بگوید.
سی بی اس نیوز در ادامه نوشت: ژنرال هایتن در پاسخ به سوالی درباره (احتمال وجود) چنین سناریویی گفت ما مردم احمقی نیستیم.  ما درباره چنین چیزهایی زیاد فکر می کنیم. وقتی که شما عهده دار مسولیتی هستید چطور می شود درباره چنین چیزی فکر نکرد. 
سی بی اس نیوز افزود: ژنرال هایتن درباره مراحلی که باید صدور چنین فرمانی طی کند توضیح داد. بعنوان فرمانده فرماندهی راهبردی ایالات متحده آمریکا ژنرال هایتن مسولیت نظارت بر انبار تسلیحات هسته ای آمریکا را دارد. ژنرال هایتن افزود:« من به رییس جمهور مشاوره می دهم و او به من خواهد گفت که چه انجام دهم و اگر آن (دستور)غیر قانونی باشد حدس بزنید که چه اتفاقی می افتد؟ من به رییس جمهور خواهم گفت که (چنین فرمانی) غیر قانونی است و او خواهد پرسید که چه چیزی قانونی است؟ و ما گزینه های مختلفی را مطرح خواهیم کرد که قابلیت های مختلفی را برای آن وضعیت خواهد داشت و این آن شیوه ای است که ما بر مبنای آن عمل می کنیم و این چیز پیچیده ای نیست.   
سی بی اس نیوز نوشت: این اظهارات ژنرال هایتن در برابر اظهارت ترامپ درباره کره شمالی و اینکه او چگونه به تهدید هسته ای این کشور پاسخ می دهد، مطرح می شود. ترامپ قول داده بود که با خشم و آتش به کره شمالی پاسخ  خواهد داد و آن کشور را به طور کامل ویران خواهد کرد. همچنین این اظهارات در زمانی مطرح می شود که کنگره در حال بررسی مجدد اجازه استفاده از  قدرت نظامی   برای شروع یک حمله هسته ای است. 
سی بی اس نیوز نوشت: اوایل این هفته در یک جلسه استماع سناتور اِد مارکی از ایالت ماساچوست گفت: دونالد ترامپ  به همان آسانی که از حساب توییتری اش استفاده می کند می تواند کدهای هسته ای را فعال کند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها