نوبخت: بودجه سال 97 براساس عملکرد دستگاه‌ها تخصیص می‌یابد

نوبخت: بودجه سال 97 براساس عملکرد دستگاه‌ها تخصیص می‌یابد
يکشنبه 28 آبان 1396 - 11:25

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور گفت: در اصلاحات شیوه بودجه‌ریزی و نحوه مدیریت برنامه‌ریزی، عملکرد دستگاه‌ها جانشین بودجه‌ریزی سنتی شده است.

العالم- ایران/ سیاسی 

محمدباقر نوبخت صبح امروز در دیدار آیت‌الله اعرافی که در جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه قم در انقلاب اظهار داشت: اگر قم را کانون تولید اندیشه و علوم انسانی و اسلامی بدانیم، باید جامعه المصطفی را مرکز ترویج این علوم در جهان دانسته که در حقیقت نیز چنین است.

وی با بیان اینکه جایگاه علمی المصطفی در کنار دانشگاه‌های علمی دنیا تثبیت‌شده است، افزود: جامعه المصطفی العالمیه برای تبلیغ و اشاعه فرهنگ اسلامی بهترین و شایسته‌ترین وضعیت را دارد و از نظر دولت نیز حمایت از دانشگاه‌ها و حمایت از علوم جدید همواره موردتوجه است اما دولت نظر ویژه‌ای نیز به مراکز تولید اندیشه انسانی و اسلامی دارد که برای رشد جامعه کاملاً ضروری است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با اشاره به نگاه ویژه‌ای دولت به مراکز حوزوی و مراکز تولید علوم انسانی و اسلامی خاطرنشان کرد: در اصلاحات شیوه بودجه‌ریزی و نحوه مدیریت برنامه‌ریزی، عملکرد دستگاه‌ها جانشین بودجه‌ریزی سنتی شده و هزینه تمام دستگاه‌ها بر اساس قیمت تمام‌شده و باهدف تمرکززدایی و استانی انجام‌شده که امید است به افزایش بازدهی و عملکرد دستگاه‌ها منجر شود.

نوبخت گفت: در بودجه سال بعد 10 ویژگی در نظر گرفته‌شده که آن را نسبت به بودجه تمام سال‌های بعد متفاوت می‌کند که در این راستا نیز حوزه‌های علمیه و جامعه المصطفی در مجموعه مراکز آموزشی قرار می‌گیرد تا یک نگاه جامع و منطقی در این عرصه در نگاه‌های بین‌المللی شکل‌گرفته و شاهد رشد چشمگیر آن‌ها باشیم.

تسنیم

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها