ادامه خشونت علیه معترضان در مغرب

ادامه خشونت علیه معترضان در مغرب
دوشنبه 28 فروردين 1391 - 15:41

العالم، رباط – 18 سازمان مدافع حقوق بشر با برگزاري تظاهراتي در پايتخت مغرب، ادامه حملات به تظاهرکنندگان و برخورد خشونت آميز با معترضان را محکوم کردند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار شبکه العالم، این سازمانهای حقوقی تأکید کردند، این تظاهرات هشداری به دولت درباره پیامدهای ادامه برخورد خشونت آمیز با معترضان است.

"عبدالاله بن عبدالسلام" رییس جمعیت مغربی حقوق بشر در مصاحبه با خبرنگار العالم، تأکید کرد: ما به دولت و مسئولان درباره سلب آزادی ها و جلوگیری از برگزاری تظاهرات و اعتراض مسالمت آمیز هشدار می دهیم.

شرکت کنندگان در این تظاهرات ربودن، شکنجه و محاکمه های صوری بازداشت شدگان سیاسی را محکوم کرده و از دولت خواستند به وعده های خود در خصوص اصلاحات از طریق پایان دادن به بازداشت های سیاسی و بازجویی از عاملان نقض حقوق بشر در مغرب عمل کند.

خانم "خدیجه الریادی" رییس جمعیت مغربی حقوق بشر نیز به خبرنگار العالم گفت: ما خواستار آزادی همه بازداشت شدگان سیاسی و توقف نقض گسترده حقوق بشر هستیم.

"محمد الزهاری" رییس گروه دفاع از آزادی بیان در مغرب گفت: باید همه مسئولان جرایم اقتصادی و سرقت اموال عمومی بازداشت و محاکمه شوند.

درحالیکه دولت مغرب اعلام کرده است، بررسی موضوع ناپدیدشدن مخالفان این کشور در دهه شصت اولویت کاری این دولت نیست، جمعیت ها و گروه های مدافع حقوق بشر از مسئولان خواستند به این پرونده رسیدگی کرده و از طریق بازنگری در اختیارات دستگاه های امنیتی و فعالیتهای آنها، مانع از تکرار چنین مسائلی  در آینده شوند.

MKH-16-04:50

پربیننده ترین خبرها