ترکیه حضور کردها در هرگونه نشست بین المللی درباره سوریه را رد كرد+ ویدئو

دوشنبه 29 آبان 1396 - 10:53

ترکیه تاکید کرده است که با حضور کردها در هرگونه نشست بین المللی درباره سوریه مخالف است.

العالم - سوریه

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار شبکه العالم از ترکیه، این سه کشور آمادگی خود را برای فراهم کردن زمینه صلح و ثبات در سوریه اعلام کردند.

براساس این گزارش، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست سه جانبه وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه در آنتالیا درباره بحران سوریه گفت: سه کشور ایران، روسیه و ترکیه به طور مداوم با یکدیگر در مورد همکاری در مناطق کاهش تنش در سوریه در ارتباطند در حالیکه ترکیه با مشارکت کردها در هرگونه نشست بین المللی درباره سوریه مخالف است.

"آیتون آورهان" کارشناس امور خاورمینه به شبکه العالم گفت: دیدارهای پیاپی میان کشورهای ضامن در روزهای اخیر، نشان دهنده اتخاذ تصمیمی راهبردی و عملی درباره بحران سوریه است که راه حل سیاسی و مسالمت آمیزی را در این کشور در پی خواهد داشت.

در همین حال، "دانیال عبدالفتاح" کارشناس امور ترکیه، نشست سوچی را مکمل نشست آستانه دانست و افزود: حضور همه کشورها طرف به سوچی ضروری است چراکه این کشورها با بسیاری از توافقات آستانه مخالفت کردند.

مولود جاویش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه مجددا بر مخالفت شدید کشورش با هرگونه اعطای نقش و دعوت از احزاب کرد سوریه در روند مذاکرات حل سیاسی این کشور در نشست های بین المللی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به دعوت روسیه از دو حزب اصلی کردهای سوریه برای شرکت در اجلاس معروف به کنگره ملی سوریه که ماه آینده میلادی در شهر سوچی برگزار خواهد شد تاکید کرد: این ها گروه ها تروریستی بودند و ترکیه حاضر به همکاری و اعطای نقش به آن ها نمی باشد.

وی گروه موسوم به اتحاد دموکراتیک سوریه یا "پی وای دی" را زیرمجموعه گروه تروریستی تجزیه طلب "پ.ک.ک" قلمداد کرده و هم اکنون نیز برای مبارزه با آنها اقدام به استقرار گسترده نیرو و اشغال خاک شمالی استان های حلب و ادلب سوریه کرده است.

221

 

پربیننده ترین خبرها