قاتل و تبهکار مشهور آمریکایی در گذشت+ تصاویر

قاتل و تبهکار مشهور آمریکایی در گذشت+ تصاویر
دوشنبه 29 آبان 1396 - 12:15

چارلز منسن، قاتل مشهور آمریکایی و سردسته فرقه «خانوادهٔ منسن»، روز یکشنبه، در سن ۸۳ سالگی در ایالت کالیفرنیا درگذشت.

العالم ـ آمریکا

چارلز منسن، قاتل مشهور آمریکایی و سردسته فرقه «خانوادهٔ منسن» که دوران حبس ابد خود را در زندان می گذراند، در ساعت ۸:۱۳ دقیقه غروب یکشنبه 28 آبان ماه (۱۹ نوامبر به وقت محلی)، در سن ۸۳ سالگی در بیمارستان «کرن کانتی» در ایالت کالیفرنیا درگذشت. پزشکی قانونی مرگ او را «طبیعی» اعلام کرد.

مقامات محلی شهر بیکرزفیلد روز چهارشنبه از بستری شدن او در بیمارستان خبر داده بودند، با این حال مقامات زندان دولتی «کورکوران» واقع در ایالت کالیفرنیا از اظهارنظر در مورد وضعیت سلامت وی خودداری کرده و دلیل آن را «حفظ حریم خصوصی زندانیان» ذکر کردند.

این دومین بار در سال جاری میلادی (۲۰۱۷) بود که وی در بیمارستان بستری می شد. در ژانویه امسال نیز وی از زندان به بیمارستان انتقال و با آنکه مقامات زندان درمورد بیماری وی اظهارنظر نکردند، اما برخی منابع گفتند که بیماری وی جدی است.

چارلز منسن که بود؟

چارلز منسون مایلز که در ۱۲ نوامبر سال ۱۹۳۴ متولد شد رهبر یک فرقه جنایتکار آمریکایی بود که با نام خانوادهٔ منسن شناخته می‌شد. این گروه در اواخر دهه ۶۰ میلادی در ایالت کالیفرنیا شکل گرفت.

وی و همراهانش اقدام به قتل ۹ نفر در چهار منطقه در تابستان سال ۱۹۶۹ کردند. از جمله کسانی که در این قتل‌های سریالی کشته شدند «شارون تیت»، بازیگر آمریکایی و همسر «رومن پولانسکی»، کارگردان و تهیه کننده مشهور اروپایی است. در زمان وقوع این کشتار، شارون تیت ۸.۵ ماهه باردار بود و همراه با چهار نفر از دوستانش در منزل شخصی خود و همسرش ازدواجشان را جشن گرفته بودند. رومن پولانسکی در آن زمان مشغول کار بر روی فیلمی در اروپا بود و در منزل حضور نداشت.

 

منسن و سه زن همدست وی در سال ۱۹۷۱ به جرم قتل محاکمه و مجرم شناخته شدند. آنان در آن زمان به مرگ محکوم شدند اما با تغییر قوانین ایالتی کالیفرنیا در سال ۱۹۷۲، حکم اعدامشان به زندان ابد تبدیل شد.

چارلز منسن ۱۲ بار درخواست عفو کرد که از سوی مقامات دولتی رد شد. آخرین درخواست عفو او در سال ۲۰۱۲ اتفاق افتاد.

در ۱۷ نوامبر سال ۲۰۱۴ منسن با یک دختر ۲۶ ساله به نام «آفتون الینه برتون» نامزد کرد. مجوز ازدواج این دو ۱۰ روز پیش از اعلام نامزدیشان از سوی مقامات حقوقی صادر شد. خانم برتون از سال ۲۰۰۵ به دیدار منسن می‌رفت و در وبسایتی که برای او ساخته بود در مورد بی‌گناهیش می‌نوشت. این دو هرگز ازدواج نکردند چرا که مشخص شد انگیزه خانم برتون از این ازدواج کسب درآمد از جسد منسن به عنوان جاذبه توریستی پس از مرگ وی است.

اثرات چارلز منسن بر جامعه

چارلز منسن یکی از جنجالی‌ترین چهره‌ها در بین مردم آمریکا بود و به همین علت اثرات زیادی بر خلق آثار هنری گذاشته است.

کتاب «هلتر اسکلتر» اثر «وینسنت بوگلیوسی» و «کرت جنتری» که به زندگی چارلز منسن پرداخته است نخستین بار در سال ۱۹۷۴ در آمریکا منتشر شد و  جزء پرفروشترین کتاب‌های کشور شد. این کتاب در سال ۱۹۷۵ جایزه ادگار را نصیب خود کرد.

جایزه ادگار هرساله توسط انجمن نویسندگان آمریکا به افتخار «ادگار آلن پو»، نویسنده بزرگ آمریکایی به بهترین آثاری که در سال قبل در قالب رمان رازآلود، اثر غیرتخیلی، فیلم یا تئاتر تولید یا منتشر شده، اهدا می‌گردد.

به گزارش یورو نیوز، همچنین برایان هیو ملقب به «مریلین منسن» خواننده، ترانه‌سرا، موسیقی‌دان، آهنگساز، هنرپیشه، نقاش، نویسنده و روزنامه‌نگار موسیقی آمریکایی نام هنری خود را با ترکیب نام‌های مریلین مونرو، بازیگر، خواننده و مانکن مشهور آمریکایی و چارلز منسن، تبهکار و قاتل سریالی آمریکایی برای خود ساخته است، چرا که این دو شخصیت به ترتیب از محبوبترین و منفورترین شخصیت‌ها در بین مردم آمریکا هستند.

فیلم‌های مستند زیادی نیز از جمله «منسن» به کارگردانی رابرت هندریکسون (۱۹۷۳)، «چارلز منسن سوپراستار» به کارگردانی نیکولاس شرک (۱۹۸۹) و «زندگی پس از منسون» به کارگردانی اولیویا کلاوس (۲۰۱۴) در رابطه با زندگی او ساخته شده است.

پربیننده ترین خبرها