آمریکا بدنبال حفظ القاعده برای سلطه بریمن

آمریکا بدنبال حفظ القاعده برای سلطه بریمن
سه شنبه 29 فروردين 1391 - 11:21

صنعا(العالم)- ناظران يمني، با بي فايده توصيف كردن طرح هاي دولت يمن براي مقابله با گروه در حال رشد القاعده در اين كشور، آمريكا را به تلاش براي حفظ القاعده در يمن براي تحميل سيطره و تسلط خود بر اين كشور متهم كردند.

با وجود اظهارات رسمي دولت يمن مبني بر وارد آوردن حملات شديد به اعضاي گروه القاعده، حقايق بيانگر ادامه بحران در مناطق درگيري، حضور افراد مسلح در اين مناطق و به ويژه در استانهاي ابين ، الضالع و حضرموت جنوبي و نفوذ گروه هاي مسلح به استانهاي ديگر است.

"محمد شمسان" نويسنده و تحليلگر سياسي يمني روز سه شنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: خطر القاعده روز به روز در حال افزايش است در حالي كه طرح هاي امنيتي دولت وفاق ملي بي فايده است و خبرها حاكي از گسترش و رشد اين گروه است.

وي افزود: ما از دولت وفاق ملي به رياست عبدربه منصور الهادي (رييس جمهور انتقالي يمن) مي خواهيم برنامه شفافي ارايه دهد تا گروه هاي سياسي براي مقابله با اين خطر، آن را اجرا كنند. 

ناظران بار ديگر، افزايش تهديد خطرات گروه موسوم به "انصار الشريعه" را كه ناشي از نداشتن استراتژي مناسب براي مقابله با گروه القاعده است، گوشزد كردند و اين امر را ضعف دولت و ناتواني عبدربه منصور الهادي براي برخورد با مشكلات امنيتي قلمداد كردند.

"نبيل البكري" پژوهشگر امور گروه هاي مسلح در مصاحبه با العالم گفت: آمريكا به عنوان يكي از طرف هاي فعال در يمن، در مساله القاعده دخالت دارد.

وي افزود: آمريكا به دنبال پايان درگيري ها با القاعده نيست بلكه مي خواهد در شرايط  كنوني يمن، توجيهي براي حضور خود و مشاركت در تعيين فرايند سياسي اين كشور داشته باشد.

MKH-17-00:09

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها