کمالوندی در گفتگو با العالم تشریح کرد؛ اهداف برگزاری نشست مشترک ایران و اتحادیه اروپا

کمالوندی در گفتگو با العالم تشریح کرد؛ اهداف برگزاری نشست مشترک ایران و اتحادیه اروپا
دوشنبه 29 آبان 1396 - 18:21

سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: ما سال گذشته نشستی تحت عنوان انتظارات و مسئولیت‌ها در در خصوص همکاری‌های هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل داشتیم و در آنجا صحبت از این شد که چنین برنامه ای در تهران برگزار شود.

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در گفتگو با العالم ضمن تشریح  اهداف برگزاری «نشست مشترک ایران و اتحادیه اروپا» گفت: اسفند ماه سال گذشته ما نشستی تحت عنوان انتظارات و مسئولیت‌ها در  در خصوص همکاری‌های هسته‌ای ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل داشتیم و در آنجا صحبت از این  شد که چنین برنامه ای در تهران امسال نیز برگزار شود.

وی افزود: قرار شد حدود یک سال بعد مجددا جمع شویم و بررسی کنیم چه پیشرفت هایی داشتیم و چه چشم اندازی خواهیم داشت.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی افزود: در مراسم افتتاحیه این نشست سخنرانانی از کشورهای مختلف اروپایی و اعضای اتحادیه اروپا و ایران سخنرانی خواهند کرد و در آنجا بررسی خواهیم کرد که در حوزه همکاری های هسته ای بین ایران و اتحادیه اروپا  چه اقداماتی انجام شده و چه کارهایی  باید انجام شود.

وی در پاسخ به سوال دیگری که آیا در این نشست در مورد موضوع برجام و مسائل پیش روی آن نیز صحبت خواهد شد گفت: من در سخنرانی‌ام به این موضوع و مشکلاتی که از طرف آمریکا در ارتباط با برجام به وجود آمده است اشاره  می‌کنم؛ چرا که  اعضای مختلف برجام باید تدابیری داشته باشند که بتوانیم جلوی این روند که از سوی آمریکایی‌ها در پیش گرفته شده است را بگیریم. 

پربیننده ترین خبرها